AUDI A8 D4 3.0 TDI CR 250KM CDTC – OPINIE, WADY, AWARIE I ZALETY

Audi A8 D4 3.0 TDI CR 250KM CDTC to dynamiczna wersja wysokoprężna limuzyny klasy F – 250 KM i aż 550 Nm zapewnia sprint do setki w 6,1 s oraz wyjątkową elastyczność w każdych warunkach. Motor CDTC znany jest z wyważonej kultury pracy i ponadprzeciętnej trwałości (przebiegi 400+ tys. km). Spalanie: trasa 5,7–6,8 l, miasto 8–9,4 l. Plusem jest odporność mechaniki na agresywną jazdę i fantastyczne wyposażenie: adaptacyjne zawieszenie, MMI Touch, pełna elektryka, masaże, wentylacje, ambient, bezpieczeństwo. Wady: DPF szybko zapycha się w mieście (profilaktyka: przepalanie na trasie), wycieki spod dekli i turbo po dużych przebiegach, po 200–250 tys. km regeneracja turbo i wtryskiwaczy. Układ EGR – czyszczenie i profilaktyka, czasem awarie pompy wody. Skrzynia S tronic wymagająca wymiany oleju (co 60 tys. km), zawieszenie kosztowne po 160–200 tys. km. Elektronika – incydentalne problemy komfortu, czujników comfortu, softu MMI. Idealna dla świadomych użytkowników, flot i długodystansowców – oferuje trwałość, osiągi i bezpieczeństwo segmentu premium.