Audi A8 D4 3.0 V6 24V TFSI 290KM otwiera nowe rozdanie w klasie ekskluzywnych limuzyn technologii TFSI – pod maską znajdziemy nowoczesny, sześciocylindrowy motor o mocy 290 KM i momencie 420 Nm. Przyspieszenie do 100 km/h trwa 6,2 s, a kultura pracy kompresorowego V6, płynność i cichy bieg imponują na tle poprzedników. Model wyróżnia się adaptacyjnym zawieszeniem, wszechstronnymi multimediami MMI, wyciszoną, szeroką kabiną, pełnym pakietem komfortu (fotele masaż, klimatyzacja, wentylacje, ambient, wykończenia high-end). Największe plusy: świetna dynamika, odporność osprzętu mechanicznego (przy regularnej wymianie oleju i rozrządu nawet 300–400 tys. km bez awarii bloku). Spalanie realnie: trasa 8,2–9,5 l, miasto 11,5–13 l. Wady? Typowa dla TFSI podatność na powstawanie nagaru (czyszczenie co 80–100 tys. km), rozciągający się łańcuch rozrządu (kontrola co 110–130 tys. km), szybkie zużycie świec/cewek (komplet co 60 tys. km), sporadyczne wycieki spod dekli i intercoolera. Model nie toleruje LPG (direct injection). Zawieszenie adaptacyjne wymaga inwestycji po 180–200 tys. km. Elektronika auta bogata – soft MMI, czujniki parkowania, ocasjonalne błędy comfortu. Idealna propozycja dla menedżerów i flot premium szukających szybkiego, wygodnego, nowoczesnego auta klasy F.