Audi A8 D4 4.2 V8 FSI 372KM wyznacza szczyt luksusu i osiągów wśród klasycznych limuzyn początku lat 2010. Pod maską kryje się potężny, wolnossący silnik V8 o mocy 372 KM, który gwarantuje wyjątkową dynamikę: przyspieszenie do 100 km/h w zaledwie 5,7 s i spokojną autostradową jazdę ze stałą rezerwą mocy. Konstrukcja jednostki FSI umożliwia płynny rozwój mocy w całym zakresie obrotów, a dzięki bezpośredniemu wtryskowi paliwa auto jest zaskakująco oszczędne jak na swoje gabaryty (trasa 8,8–10,5 l, miasto 13,5–16 l). Bogate wyposażenie to standard: skórzane, wentylowane i podgrzewane fotele, zaawansowane MMI, audio Bang&Olufsen, systemy bezpieczeństwa, adaptacyjne zawieszenie, masaże, panoramiczny dach i zaawansowana elektronika na pokładzie. Największe plusy obejmują: arcykomfortową kabinę, doskonałą jakość wykonania, nieprawdopodobnie cichą i miękko zestrojoną limuzynę oraz długowieczność silnika przy regularnym serwisie. Niestety, auto nie jest całkowicie wolne od typowych problemów nowoczesnych V8. Po 120–150 tys. km należy przygotować się na czyszczenie nagaru (osadzanie na zaworach ssących, objawiające się spadkiem mocy), kontrolę systemu rozrządu (rozciągający się łańcuch, kosztowna wymiana napinaczy i wariatorów), a okresowe wycieki spod pokrywy i simmeringów wymagają interwencji. Kosztowne mogą być także awarie cewek zapłonowych, świec oraz pomp wody i osprzętu chłodniczego. Zaletą jest relatywnie tania adaptacja do LPG (przy dotrysku benzyny i regularnej kontroli luzu zaworowego). Zawieszenie adaptacyjne to kompromis pomiędzy sztywnością sportową a wygodą jazdy, choć po 180–220 tys. km wymaga inwestycji w gumy, amortyzatory i stabilizatory. Elektronika auta, mimo rozbudowania, jest bardzo stabilna – najczęstsze awarie dotyczą komfortu (centralny, klimatyzacja, czujniki parkowania, soft MMI), lecz dostępność części i dobra diagnostyka ograniczają czas serwisu. Model nie należy do najtańszych w obsłudze, lecz oferuje arystokratyczny komfort, spektakularną dynamikę i olśniewający wygląd nawet po latach. To auto dla wymagających – zachwyca prestiżem i emocjami z jazdy, wymaga jednak dbałości o serwis.