Audi A8 D4 FL 3.0 V6 24V TFSI 310KM (po liftingu) to benzynowy kompromis pomiędzy luksusem i nowoczesną techniką. Motor 3.0 TFSI V6 z kompresorem rozwija 310 KM, zapewnia bardzo dynamiczne osiągi (0–100 km/h w 5,9 s), płynność i natychmiastową reakcję na gaz. Model ten znany jest z doskonałej współpracy z napędem quattro i automatyczną skrzynią S tronic, pozwalających na dynamiczną jazdę niezależnie od warunków. Atutem wersji FL jest bardzo szerokie wyposażenie: fotele z masażami i wentylacją, MMI Touch, najwyższej klasy materiały wykończenia, ambient, szeroka gama asystentów bezpieczeństwa oraz rozbudowane multimedia. Plusem jest przewidywalność obsługi mechanicznej, dostępność części i szeroka możliwość serwisu autoryzowanego oraz niezależnego. Wady? Typowe dla TFSI: nagar na zaworach ssących (czyszczenie co 80–100 tys. km), rozciągający się łańcuch rozrządu (kontrola po 110–130 tys. km, objaw: grzechotanie na zimno), szybkie zużycie cewek/świec (wymiana co 60 tys. km), wycieki spod pokryw i sporadyczne awarie kompresora/intercoolera po dłuższych przebiegach. System nie toleruje LPG. Zawieszenie komfortowe, adaptacyjne kosztowne w serwisie po 160–200 tys. km, elektronika bardzo stabilna – lecz soft MMI i systemy bezpieczeństwa czasem wymagają aktualizacji po wyższych przebiegach. Model polecany do jazdy na długich trasach i codziennych luksusowych dojazdów, pełen prestiż i ponadprzeciętny komfort – wymaga świadomej eksploatacji i regularnej profilaktyki typowych bolączek TFSI.