AUDI A8 D4 FL 4.0 V8 32V TFSI 435KM 1 – OPINIE, WADY, AWARIE I ZALETY

Audi A8 D4 FL 4.0 V8 32V TFSI 435KM w wersji „1” (różnica może dotyczyć rynku lub wersji z pakietem S line/specjalną mapą) powiela wszystkie atuty topowej benzyny tej generacji: podwójnie turbo V8, 435 KM i moment na poziomie luksusowych sportowych GT – przyspieszenie na poziomie sportowych coupe, a komfort nawet lepszy niż w większości limuzyn segmentu F. Model ten słynie z ogromnej płynności pracy, doskonałego wyciszenia kabiny, szeroko dostępnych systemów komfortu oraz rozbudowanych urządzeń asystujących. „Jedynka” to zwykle najbogatsze wersje – dodatkowe pakiety skór, detale stilistyczne S line, soft close, pełna elektroniczna regulacja foteli przednich i tylnych, nagłośnienie premium, systemy dynamic drive, jeszcze sztywniejsze adaptacyjne zawieszenie, personalizacja MMI Touch, więcej opcji sportowych. W eksploatacji model powiela typowe wady: nagar na zaworach, rozciągający się łańcuch rozrządu, wymiana cewek i świec co około 50–60 tys. km, wycieki spod pokryw i intercoolera po wysokich przebiegach, punkty wymagające profilaktyki – regularna kontrola ciśnienia turbo, odma, softu S tronic. Spalanie wysokie w mieście, umiarkowane w trasie. Zawieszenie S line – szybsze zużycie elementów przy sportowej jeździe, wszystkie naprawy muszą być wykonywane przez certyfikowane serwisy ze względu na bardzo czułe sterowanie adaptacyjne. Elektronika bardzo rozbudowana, lecz dopracowana. To król klasy biznes GT – dla tych, którzy są gotowi zainwestować w regularny serwis premium i szukać maksymalnej pewności prowadzenia, mocy i komfortu na codzień.