Audi A8 D4 FL 6.3 W12 48V FSI 500KM CEJA to korona segmentu F i synonim ekskluzywnego luksusu, prestiżu i technologii, której na rynku praktycznie już nie znajdziesz. Dwanaście cylindrów, 500 KM, 625 Nm – limuzyna przyspiesza do 100 km/h w 4,7 s (!), pozwalając na jazdę z dowolną prędkością w całkowitej ciszy. Motor W12 to pion techniki – bezpośredni wtrysk FSI, układ mild hybrid (48V), rekuperacja, zaawansowane zarządzanie alternatorem i automatyczną skrzynią. Komfort jest niezwykły: adaptacyjne zawieszenie, panoramiczne szyby, fotele wentylowane i masowane w każdym rzędzie, topowe audi, szeroki zestaw asystentów, nagłośnienie Bang&Olufsen, czterostrefowa klimatyzacja, najwspanialszy komfort jazdy i personalizacji. Największą zaletą pozostaje płynność jazdy i absolutna ekskluzywność, choć wymaga regularnego, drogiego serwisu (olej, świece, rozrząd – kosztowny łańcuch, napinacze, wariatory, paski 48V, mechanizmy softu mild hybrid, MMI). Wady: bardzo wysokie spalanie (miasto nawet 22–25 l/100 km, trasa 12–15 l), trudny dostęp do części serwisowych, kosztowne naprawy układu chłodzenia (dwie pompy wody, dwa termostaty, złożony układ chłodnic), awarie cewek i świec, okresowe wycieki spod dekli, soft mild hybrid wymaga serwisu po 100–150 tys. km. Elektronika – najwyższy standard, czasem potrzebne aktualizacje MMI, drobne defekty komfortu. To pojazd dla najbardziej wymagających, entuzjastów, kolekcjonerów – auto wymagające świadomości kosztów, ale niepowtarzalne w prowadzeniu, prestiżowe nawet po latach, jedyne w swoim segmencie.