Audi Q2 GA 1.0 12V TFSI 116KM CHZJ to jeden z najlepiej sprzedających się miejskich crossoverów segmentu premium, kierowany do klientów ceniących styl, ekonomię i wygodę codziennego użytkowania. Jednolitrowy, trzycylindrowy silnik TFSI o mocy 116 KM i momencie 200 Nm (dostępnym od 2000 obr./min) sprawnie przyspiesza lekkiego crossovera do setki w 10,1 s (manual), a realne spalanie przy spokojnej jeździe w mieście to 6–7 l/100km, w trasie 4,8–5,3 l. Atuty tej wersji to miękka, cicha praca, niskie koszty serwisu oraz przewidywalność konstrukcji – niewiele elektroniki, proste rozwiązania mechaniczne. Wnętrze oferuje wygodną pozycję, szeroką personalizację (MMI, ambient, skóra/tkanina) i dobry system bezpieczeństwa (Front Assist, lane, multikamera). Auto dźwiga się lekko na niskich obrotach i jest zaskakująco dynamiczne w warunkach miejskich. Najważniejsze minusy? Trwałość rozrządu – jednostka wyposażona w pasek wymaga wymiany co 90–120 tys. km; po zaniedbaniu daje się we znaki grzechotaniem, hałasem i ryzykiem poważniejszych awarii. Częste są wycieki spod dekli i nieszczelności układu chłodzenia (pompa wody), elektronika komfortu (klimatyzacja, soft wyświetlaczy) po kilku latach wymaga aktualizacji lub drobnych napraw. Typowe również są awarie cewek zapłonowych po 60–90 tys. km, a przy intensywnej eksploatacji turbo regeneracja po 120–150 tys. km. Plusem Q2 1.0 TFSI jest tania obsługa, bardzo dobra odporność na jazdę miejską i szeroka oferta serwisowa. To wybór dla kierowców szukających stylu, wygody i niskich kosztów na co dzień, ale wymagający regularnego serwisu pasków, oleju i cewek.