Audi Q2 GA 30 TFSI 115KM DKRF to podstawowy reprezentant benzynowych crossoverów miejskich klasy premium – motor 1.0 TSI generuje 115 KM i 200 Nm, co pozwala sprawnie poruszać się w mieście (0–100 km/h w 10,3 s). Największe atuty: niskie spalanie (4,7–5,5 l/100 km trasa, miasto 6,0–7,2 l), odporna na wysokie przebiegi mechanika, szeroka dostępność części, cicha praca i bardzo dobre wygłuszenie wnętrza. Model oferuje typowe dla Q2 opcje personalizacji (MMI, ambient, bezpieczeństwo asystenci, klimatyzacja), dobrą pozycję za kierownicą oraz przewidywalne koszty obsługi. Wady? Przede wszystkim trwałość rozrządu – pasek wymaga regularnych wymian co 90–120 tys. km, objawami zaniedbania są grzechotanie, błędy, nawet poważniejsze awarie silnika. Typowe są awarie cewek zapłonowych i świec po 60–90 tys. km, wycieki spod pokrywy zaworowej i pompy wody, a po 120–150 tys. km mogą pojawić się problemy turbo (dławienie, spadek mocy). Model nie lubi instalacji LPG. Elektronika komfortowa przewidywalna, lecz po kilku latach pojawiają się awarie softu MMI, drobiazgi klimatyzacji i centralnego zamka. Zawieszenie komfortowe, lecz przy większych felgach szybciej zużywa amortyzatory. Q2 1.0 TFSI 115KM to idealny wybór dla szukających miejskiej wygody i niskich kosztów eksploatacji crossovera z prestiżowym logo.