Audi Q3 8U FL 1.4 16V TFSI 150KM (wersja „1”) reprezentuje najpopularniejszą konfigurację benzynową po liftingu, dedykowaną osobom jeżdżącym głównie po mieście i okolicznych trasach. Typowy 1.4 turbo o mocy 150KM zapewnia zaskakująco dobrą dynamikę, bardzo płynną pracę, nawet przy pełnym załadunku (250Nm momentu przekłada się na błyskawiczną reakcję na gaz i szybkie wyprzedzanie). Spalanie w granicach 6,0–7,2 l/100km w trasie i 8,0–9,3 l w mieście. Wyposażenie wersji 1 pozwala na personalizację: tapicerki tkanina/skóra, nowoczesny MMI, personalizacja ambient, komfortowe kanapy. Wady pokrywają się z typowymi dla tej rodziny: powstały nagar na zaworach (czyszczenie mechaniczne co 90 tys. km), zużycie świec, cewek co 55–65 tys. km, kontrola rozrządu (pasek i pompa wody co 110–130 tys.), wycieki spod dekli i uszczelek po większym przebiegu. Zawieszenie nastawione na wygodę, lecz po 120–160 tys. km wymaga serwisu (amortyzatory, tuleje, stabilizatory). Elektronika przewidywalna, choć komfort i soft MMI po czasie bywają awaryjne. Model dla osób oczekujących solidności, przewidywalności i ekonomii miejskiej jazdy, niewymagający LPG.