Audi Q3 8U FL 2.0 TDI CR 184KM (CUWA) to topowy diesel poliftowego Q3 – kompromis między dynamiczną jazdą a codzienną ekonomią, stworzony dla flot, firm i aktywnych rodzin szukających oszczędności, przewidywalności serwisu i komfortu premium. Silnik CR rozwija 184KM i 380Nm, co umożliwia sprint do 100 km/h w 7,9 s (quattro/S tronic) oraz znakomitą elastyczność w ruchu miejskim i na trasach. Największe atuty tej jednostki to doskonała tolerancja wysokich przebiegów (serwis co 10–12 tys. km i wymiana rozrządu co 120–150 tys. km), przewidywalność kosztów obsługi mechaniki i łatwo dostępne zamienniki. Wnętrze po FL to lepsza ergonomia, zmodernizowane tapicerki, nowe opcje multimediów (MMI, audio Bose), bogaty wybór systemów bezpieczeństwa, ambienty i panoramiczne dachy. Dynamiczny diesel jest również ekonomiczny: trasa 5,0–6,1 l/100 km, miasto 6,5–7,8 l/100 km. Wady: szybkie zapychanie DPF przy użytkowaniu miejskim, okresowe wycieki spod pokrywy zaworowej, intercoolera i turbo po ok. 150–200 tys. km, drobne awarie EGR (nagary, błędy sterownika). Po dużych przebiegach typowa regeneracja turbo i wtryskiwaczy (objawy: dymienie, spadek przyrostu mocy, błędy silnika). Skrzynia S tronic wymaga wymiany oleju co 60 tys. km; przy zaniedbaniu możliwe awarie mechatroniki. Zawieszenie miękkie – po 150–200 tys. km wymaga regeneracji amortyzatorów, gum, czasem wymiany tulei. Elektronika auta przewidywalna i stabilna; soft MMI, czujniki komfortu, klimatyzacja sporadycznie wymagają aktualizacji w starszych egzemplarzach. To model dla wymagających długowieczności, komfortowej jazdy oraz niskich kosztów serwisu w dynamicznym SUV-ie klasy premium – pod warunkiem regularnej profilaktyki i serwisu zgodnie z zaleceniami producenta.