AUDI Q3 8U FL 2.0 TDI ULTRA 150KM CUVB/CUVC – OPINIE, WADY, AWARIE I ZALETY

Audi Q3 8U FL 2.0 TDI Ultra 150KM (CUVB/CUVC) to propozycja skierowana głównie do użytkowników flotowych oraz osób, dla których kluczowe są przewidywalność, niskie koszty eksploatacji i wysoka trwałość w zestawie z komfortem kompaktowego SUV-a. Jednostka 2.0 TDI Ultra generuje 150KM i 340Nm, zapewniając przyspieszenie do setki w 9,2 s oraz realne spalanie na poziomie 4,7–5,7 l/100 km w trasie i ok. 6,1–7,2 l w mieście. Intensywnie poliftowy charakter auta widać w multimediach (nowszy MMI Touch, ambient), lepszej ergonomii kabiny i szerokiej gamie opcji tapicerki. Flotowa odmiana Ultra ma uproszczony napęd (przód lub opcjonalny quattro) – mniej awaryjnych podzespołów, prostota serwisu. Do zalet zaliczyć należy: dużą odporność mechaniki na gorsze paliwo, relatywnie tanie naprawy turbo, rozrządu i DPF, przewidywalną awaryjność oraz szeroką dostępność zamienników. Wady: szybkie zapychanie DPF przy stylu miejskim, awarie EGR i przewodów vacuum (po 120–180 tys. km), okresowe wycieki spod pokrywy zaworowej i turbo przy większych przebiegach. Regeneracja turbo i wtryskiwaczy typowo po 180–240 tys. km (objawy: dymienie, spadek mocy). Elektronika stabilna, choć soft MMI i czujniki komfortu mogą wymagać okresowej aktualizacji; zawieszenie komfortowe – renowacja amortyzatorów, tulei, gum po 140–200 tys. km. Skrzynia S tronic wymaga wymiany oleju co 60 tys. km, w manualu okresowo sprzęgło/dwumasa po 180–240 tys. km. Model idealny do codziennej eksploatacji dla osób, które chcą tanio jeździć i rzadko odwiedzać serwis – regularna kontrola DPF i dłuższe trasy przedłużają życie diesli Ultra.