Audi Q3 F3 35 TDI 150KM DFGA to najchętniej wybierana jednostka drugiej generacji Q3, szczególnie jako auto dla rodzin i menedżerów szukających taniej eksploatacji, nowoczesności oraz wygody jazdy klasy premium. Pod maską 2.0 TDI CR DFGA, 150KM/340Nm, przyspiesza do 100 km/h w 9,2 s (przód) lub 9,3 s (quattro), spalanie w trasie to 4,8–5,5 l/100 km, w mieście 6–7,3 l/100 km. Nowe wnętrze to dwa ekrany (MMI Touch, wirtualny kokpit), ambient, opcje tapicerki i ergonomia rodem z większych modeli Audi. Niska awaryjność mechaniki – przewidywalny rozrząd pasek (wymiana co 110–130 tys. km), DPF nie sprawia problemów przy regularnych trasach, turbo i CR wytrzymują ponad 300 tys. km w regularnie serwisowanych egzemplarzach. Kluczowe plusy: szeroki komfort, tania wymiana elementów zawieszenia, dostępność zamienników, bardzo dobre wyciszenie i adaptacyjność do różnych rodzajów paliwa. Wady: miejska eksploatacja szybko zabija DPF – konieczne dłuższe trasy; wycieki z pokrywy zaworowej, intercoolera, turbo po 150–200 tys. km; incydentalne awarie EGR lub AdBlue po wyższych przebiegach. Zawieszenie miekkie, lecz wymaga wymiany gum/tulei, amortyzatorów po 140–180 tys. km. Elektronika nowoczesna, choć czasem soft MMI i czujniki wymagają aktualizacji. Skrzynia S tronic wymaga wymiany oleju co 60 tys. km, manual potrzebuje okresowych kontroli sprzęgła (dwumasa po 160–220 tys. km). To model dla tych, którzy cenią wygodę, niskie spalanie, przewidywalne koszty i prostotę obsługi, ale pamiętają o profilaktyce DPF i regularnej eksploatacji zgodnie z zaleceniami producenta.