Audi Q3 F3 35 TFSI 150KM mild hybrid (DFYA) jest kompromisem między nowoczesnością, dynamiczną jazdą a niskim spalaniem. Jednostka 1.5 TFSI EVO z mild hybrid (48V) daje 150KM i 250Nm, co wystarcza na sprint do 100 km/h w ok. 9,2 s, przy czym system miękkiej hybrydy pozwala na żeglowanie z wyłączonym silnikiem i błyskawiczne restarty, dodatkowo obniżając zużycie paliwa (trasa 5,4–6,1 l/100 km, miasto 6,8–7,9 l/100 km). Wnętrze Q3 to wzorcowy wygłuszony komfort: MMI Touch, wirtualny kokpit, masaże, ambient, szeroka personalizacja tapicerki, wszystkie nowoczesne asystenty bezpieczeństwa oraz multimedia na najwyższym poziomie. Plusem jest bardzo niska awaryjność silnika – pod warunkiem regularnej wymiany pasków, profilaktyki nagaru na zaworach ssących (zalecane czyszczenie co 80–100 tys. km) i wymiany kompletów świec/cewek co 60 tys. km. System mild hybrid pozwala znacznie oszczędzić w korkach i podtrzymuje kulturę pracy nawet przy częstym starcie/stopie. Wady: rozrząd oparty na pasku wymaga wymiany co 100–120 tys. km – zaniedbanie prowadzi do poważnych awarii. Sporadycznie wycieki spod pokryw, awarie pompy wody, drobne defekty osprzętu mild hybrid (paski, akumulatory, soft – okresowa inspekcja po 100–150 tys. km). Elektronika auta bardzo nowoczesna, choć soft MMI, czujniki parkowania oraz systemy komfortu wymagają aktualizacji. Zawieszenie miekkie, amortyzatory i tuleje do renowacji po 120–160 tys. km. Q3 35 TFSI mild hybrid to wersja dla klientów poszukujących miejskiej wygody, ekonomii i nowoczesnych rozwiązań z przewidywalnym serwisem napędu – wymaga regularnej obsługi i dbałości o detale (świece, paski), by zapewnić tanie, dynamiczne użytkowanie przez lata.