Audi RS5 Cabriolet (2014) – dane techniczne, silniki i ceny

Audi RS5 Cabriolet z 2014 roku to sportowy kabriolet klasy premium, który łączy wysokie osiągi z wyjątkowym doświadczeniem jazdy z otwartym dachem. Model bazuje na drugiej generacji A5 w wersji z miękkim, materiałowym dachem, który składa się w około 15 sekund również w czasie jazdy do prędkości 50 km/h. Samochód ma 4649 mm długości, 1860 mm szerokości i 1380 mm wysokości przy rozstawie osi 2751 mm. Bagażnik w konfiguracji zamkniętego dachu oferuje 380 litrów, a przy złożonym dachu przestrzeń zmniejsza się do około 320 litrów. Najważniejszym elementem RS5 Cabriolet jest silnik wolnossący 4.2 V8 FSI, który rozwija moc 450 KM przy 8250 obr./min i moment obrotowy 430 Nm. Dzięki współpracy z 7-biegową dwusprzęgłową skrzynią S tronic oraz napędowi quattro samochód rozpędza się od 0 do 100 km/h w 4,9 sekundy, a jego prędkość maksymalna to 250 km/h z opcją podniesienia do 280 km/h. Średnie zużycie paliwa wynosi około 10,9 litra benzyny na 100 km, a zbiornik o pojemności 64 litrów pozwala na umiarkowany zasięg. Masa własna auta wynosi 1920 kg ze względu na dodatkowe wzmocnienia konstrukcji wynikające z otwartego nadwozia. Kabina RS5 Cabriolet łączy luksusowe wykończenie skóry i Alcantary z elementami aluminium i karbonu, sportową deską rozdzielczą oraz multimedialnym systemem MMI z nawigacją i opcjonalnym nagłośnieniem Bang & Olufsen. Sportowe fotele RS mają elektryczną regulację, funkcję podgrzewania i opcjonalnie wentylację, co podnosi komfort jazdy z otwartym dachem. Nowoczesne systemy wsparcia kierowcy obejmują adaptacyjny tempomat, asystenta parkowania i system bezpieczeństwa Pre Sense. RS5 Cabriolet łączy emocje wynikające z potężnego wolnossącego silnika V8 z niepowtarzalnym charakterem jazdy pod gołym niebem, co czyni go wyjątkową propozycją w segmencie. Cena w Polsce w 2014 roku wynosiła około 420 tysięcy złotych, co sprawiało, że był to model dostępny głównie dla wymagających klientów poszukujących połączenia sportowych osiągów i prestiżu.