Awarie wtrysku bezpośredniego – jak je rozpoznać i co robić?

0

Silniki z bezpośrednim wtryskiem paliwa zapewniają dobrą dynamikę i niższe spalanie, ale są też bardziej wrażliwe na jakość paliwa i regularność serwisowania. Do typowych objawów problemów należą trudności z rozruchem, nierówna praca silnika, szarpanie podczas przyspieszania oraz zauważalny wzrost zużycia paliwa. Często zapala się także kontrolka silnika. Przyczyną może być zużycie wtryskiwaczy, nagar na zaworach lub awaria pompy wysokiego ciśnienia. Wtrysk bezpośredni pracuje pod ogromnym obciążeniem, dlatego nawet niewielka nieszczelność może powodować poważne problemy. Naprawa bywa kosztowna, ale szybka diagnostyka i stosowanie dobrej jakości paliwa oraz dodatków czyszczących może znacznie przedłużyć żywotność układu. Niepokojące objawy warto skonsultować z mechanikiem, zanim dojdzie do uszkodzenia innych podzespołów silnika.



ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj