Prace detailingowe przeprowadzone na BMW 320D E91 Touring Black Sapphire Metallic.
Samochód prezentował się tak, z daleka lakier wygląda jakby był w dobrym stanie.
Na czas prac samochód postawiony na kołach zimowych, więc na 1 rzut poszły do czyszczenia koła letnie. W mojej ocenie nigdy nie czyszczone jakoś dokładniej. Najpierw myte jakimś kwasem do felg. W sumie nie wiem co to, ale coś trochę oczyszczał. Potem GYEON Q2 Iron czyszczenie szczotką i pędzelkiem. Operacje kół powtórzone na każde koło po 3x i niestety nie udało się ich doprowadzić do jakiegoś super stanu od wewnątrz. Zabezpieczone Collnite 915.
[emaillocker]
Wnęki kół umyte APC Meguiars Plus.
Tu było co myć bardzo nie przemyślany materiał na wnękę kół w mojej ocenie
No to rozpoczynamy prace nad lakierem:
Dekontaminacja nadwozia:
- APC Meguiars
- GYEON Q2 Iron
- Prickbort
- Glinka Valet Pro żółta
- Lubrykant do glinki – ciepła woda z płynem do mycia naczyń
- Szampon Kynotek
- Pędzelek
Arsenał
Mycie
- gąbka
- szampon Kynotek
Mycie na dwa wiadra przy pomocy gąbki bo rękawica GYEONa nie zdążyła dotrzeć
Po spłukaniu
To czyścimy wnęki, zakamarki itp. przy pomocy APC.
Samochód dokładnie spłukany. Zacząłem od spryskania całej karoserii Prickbortem, spłukany, potem znowu umyty szamponem. Następnie na całość GYEON Q2 Iron i znowu płukanie i mycie.
Mimo użytego Prickborta i GYEON Iron glinka Valet Pro żółta miała co zbierać.
Suszenie Fluffy Dryer.
Odpryski na pokrywie silnika i zderzaku zaprawkowane lakierem.
Inspekcja.
Korekta:
- Krauss Superpolish P7
- Menzerna FG 400
- Menzerna FG 500
- Menzerna PF 2500
- Menserna SF 4000
- Nat Square 150mm nacinany – twardy
- Nat pomarańczowy 150mm – średni
- Nat czarny waflowany 150mm – miękki
- Flexipads Futro z wełny merynosa 150mm
- Nat niebieski 80mm – twardy
- Flexipads 80mm pomarańczowy – średni
- Flexipads 80mm waflowany czarny – miękki
- Futro Homemade 80mm
Lakier jak na BMW przystało meeeeega twardy, namęczyłem się niemiłosniernie.
Oklejanie.
FG 500 z niebieskim Natem praktycznie nic nie ruszył.
FG 400 i Futro zrobiły robotę.
W trakcie prac.
Trochę pracy pod klamkami przy pomocy Flexipads 70mm Wheel Polishing Ball.
Kilka 50/50.
Lampa po korekcie.
Paskudne otarcie na zderzaku, lekko zjechane papierem wodnym 2000.
To kończymy błotnik.
Tak wyglądały drzwi kierowcy z bliska.
Artystyczny nieład pod tablicą rejestracyjną.
a tu już po korekcie
Pokrywa bagażnika po korekcie, zdjęcie przed w Inspekcji.
Przedni błotnik przed korektą.
Po korekcie wygląda już lepiej.
Pokrywa silnika w trakcie prac.
Tu już w pełnej okazałości.
Wykończenia przy pomocy Nat pomarańczowego i czarnego waflowanego i PF2500 i SF4000.
Ostatnie mycie paczka z GYEON Bathe+ i rękawicą GYEON przyszła.
Bardzo fajnie się myje i trzyma się na ręku gorąco polecam.
Po umyciu samochód ponownie osuszony Fluffy Dryer. Przyszedł czas na oczyszczenie pod wosk Tenzi Ipa.
Zabezpieczenie lakieru:
- Collnite 915
- Aplikator Meguairs
Komora silnika przed czyszczeniem.
Tu już po oczyszczeniu APC Meguairs i zabezpieczeniu Poorboy’s World Trim Restorer.
No i jeszcze potrzebowałem praktycznie całego dnia na ogarnięcie w komplecie wnętrza samochodu
Czyszczenie wnętrza:
- Cartec Textile Cleaner
- APC Meguairs Plus
- pędzelek
- szczoteczka Colourlock
- odkurzacz Thomas Aqua+ Pet Family
Drugi rząd siedzeń już ogarnięty.
Syf kiła i mogiła.
Tu już to lepiej wygląda.
Nie zapominamy o detalach. Zabezpieczenie elementów z tworzywa Poorboy’s World natura Look aplikatorem Meguairsa.
Na sezon wiosenno-letni do środka zawędrowały welurowe dywaniki.
Tak wyglądał przedni rząd siedzeń przed pracami.
a tak o niebo lepiej
syfu było sporo jak widać.
kokpit
50/50 Natural Look Poorboy’s
Oponki zakonserwowane Nielsen Brillance.
od środka wnęki zabezpieczone również Collnite 915.
Korzystając z dnia wolnego Bunia zabrana na małą sesję.
Z racji przepalonego jednego markera wymiana na dwa nowe LED-owe.
Następnego dnia padał deszcz więc udało się uchwycić trochę kropelek.
Prace nad samochodem zajęły pełne 2 tygodnie, praktycznie codziennie, szacuję, że całość pochłonęła mi około 60 godzin. Lakier strasznie twardy i opornie szły prace z nim.
[/emaillocker]Zdjęcia i wykonanie prac: Tomasz Bochenek