BMW 320D E91 Touring – gruntowny detailing

Prace detailingowe przeprowadzone na BMW 320D E91 Touring Black Sapphire Metallic.

Samochód prezentował się tak, z daleka lakier wygląda jakby był w dobrym stanie.

001 002 003 004

Na czas prac samochód postawiony na kołach zimowych, więc na 1 rzut poszły do czyszczenia koła letnie. W mojej ocenie nigdy nie czyszczone jakoś dokładniej. Najpierw myte jakimś kwasem do felg. W sumie nie wiem co to, ale coś trochę oczyszczał. Potem GYEON Q2 Iron czyszczenie szczotką i pędzelkiem. Operacje kół powtórzone na każde koło po 3x i niestety nie udało się ich doprowadzić do jakiegoś super stanu od wewnątrz. Zabezpieczone Collnite 915.

005 006 007 008

[emaillocker]009 010 011 012 013 014 015 016 017 018 019

Wnęki kół umyte APC Meguiars Plus.

020 021 022

Tu było co myć :D bardzo nie przemyślany materiał na wnękę kół w mojej ocenie :/

023 024 025 026

No to rozpoczynamy prace nad lakierem:

Dekontaminacja nadwozia:

  • APC Meguiars
  • GYEON Q2 Iron
  •  Prickbort
  • Glinka Valet Pro żółta
  • Lubrykant do glinki – ciepła woda z płynem do mycia naczyń
  • Szampon Kynotek
  • Pędzelek

Arsenał

027

Mycie

  • gąbka
  • szampon Kynotek

Mycie na dwa wiadra przy pomocy gąbki bo rękawica GYEONa nie zdążyła dotrzeć

028 029 030 031 032

Po spłukaniu

033 034 035 036To czyścimy wnęki, zakamarki itp. przy pomocy APC.

037 038 039 040 041 042 043 044 045 046 047 048 049 050 051 052 053

Samochód dokładnie spłukany. Zacząłem od spryskania całej karoserii Prickbortem, spłukany, potem znowu umyty szamponem. Następnie na całość GYEON Q2 Iron i znowu płukanie i mycie.

054 055 056 057 058 059 060 061 062 063

Mimo użytego Prickborta i GYEON Iron glinka Valet Pro żółta miała co zbierać.

064 065 066 067

Suszenie Fluffy Dryer.

068 069

Odpryski na pokrywie silnika i zderzaku zaprawkowane lakierem.

070

Inspekcja.

071 072 073 074 075 076

Korekta:

  • Krauss Superpolish P7
  • Menzerna FG 400
  • Menzerna FG 500
  • Menzerna PF 2500
  • Menserna SF 4000
  • Nat Square 150mm nacinany – twardy
  • Nat pomarańczowy 150mm – średni
  • Nat czarny waflowany 150mm – miękki
  • Flexipads Futro z wełny merynosa 150mm
  • Nat niebieski 80mm – twardy
  • Flexipads 80mm pomarańczowy – średni
  • Flexipads 80mm waflowany czarny – miękki
  • Futro Homemade :D 80mm

Lakier jak na BMW przystało meeeeega twardy, namęczyłem się niemiłosniernie.

077 078

Oklejanie.

079 080 081 082 083 084 085 086

FG 500 z niebieskim Natem praktycznie nic nie ruszył.

087 088

FG 400 i Futro zrobiły robotę.

089 090

W trakcie prac.

091 092 093 094

Trochę pracy pod klamkami przy pomocy Flexipads 70mm Wheel Polishing Ball.

095 096 097

Kilka 50/50.

098 099 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111

Lampa po korekcie.

112

Paskudne otarcie na zderzaku, lekko zjechane papierem wodnym 2000.

113 114

To kończymy błotnik.

115 116

Tak wyglądały drzwi kierowcy z bliska.

117 118

Artystyczny nieład pod tablicą rejestracyjną.

119

a tu już po korekcie

120

Pokrywa bagażnika po korekcie, zdjęcie przed w Inspekcji.

121

Przedni błotnik przed korektą.

122

Po korekcie wygląda już lepiej.

123 124

Pokrywa silnika w trakcie prac.

125

Tu już w pełnej okazałości.

126

Wykończenia przy pomocy Nat pomarańczowego i czarnego waflowanego i PF2500 i SF4000.

127 128

Ostatnie mycie paczka z GYEON Bathe+ i rękawicą GYEON przyszła.

129 130 131
133 134

Bardzo fajnie się myje i trzyma się na ręku gorąco polecam.

135 136

Po umyciu samochód ponownie osuszony Fluffy Dryer. Przyszedł czas na oczyszczenie pod wosk Tenzi Ipa.

137

Zabezpieczenie lakieru:

  • Collnite 915
  • Aplikator Meguairs

138 139 140 141 142

Komora silnika przed czyszczeniem.

143

Tu już po oczyszczeniu APC Meguairs i zabezpieczeniu Poorboy’s World Trim Restorer.

144

No i jeszcze potrzebowałem praktycznie całego dnia na ogarnięcie w komplecie wnętrza samochodu

Czyszczenie wnętrza:

  • Cartec Textile Cleaner
  • APC Meguairs Plus
  • pędzelek
  • szczoteczka Colourlock
  • odkurzacz Thomas Aqua+ Pet Family

145 146 147 148 149 150 151 152 153

Drugi rząd siedzeń już ogarnięty.

154 155 156 157 158 159

Syf kiła i mogiła.

160

Tu już to lepiej wygląda.

161 162 163 164

Nie zapominamy o detalach. Zabezpieczenie elementów z tworzywa Poorboy’s World natura Look aplikatorem Meguairsa.

165 166 167 168 169 170 171 172 173 174 175 176 177 178 179 180

Na sezon wiosenno-letni do środka zawędrowały welurowe dywaniki.

181 182

Tak wyglądał przedni rząd siedzeń przed pracami.

183

a tak o niebo lepiej

184

syfu było sporo jak widać.

185

kokpit

186

50/50 Natural Look Poorboy’s

186

Oponki zakonserwowane Nielsen Brillance.

187 188

od środka wnęki zabezpieczone również Collnite 915.

189 190 191 192

Korzystając z dnia wolnego Bunia zabrana na małą sesję.

201 202 203 204 205 206 207 208 209

Z racji przepalonego jednego markera wymiana na dwa nowe LED-owe.

210 211

Następnego dnia padał deszcz :? więc udało się uchwycić trochę kropelek.

212 213 214

Prace nad samochodem zajęły pełne 2 tygodnie, praktycznie codziennie, szacuję, że całość pochłonęła mi około 60 godzin. Lakier strasznie twardy i opornie szły prace z nim.

[/emaillocker]Zdjęcia i wykonanie prac: Tomasz Bochenek

Redaktor naczelny portalu SELECTED.PL od lat związany z branżą automotive i organizacją eventów. Sprawdź kanały social media:

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj