BMW E82 , czyli seria 1 w coupe

Stworzenie świetnego projektu wymaga czasu i doświadczenia. Każdy w jakimś momencie życia rozpoczynał swoją przygodę z szeroko rozumianym tuningiem. Odnalezienie własnego stylu, określenie potrzeb i tego co się chce osiągnąć po prostu wymaga tych dwóch czynników.

Zrozumienie swojego stylu wymaga sprawdzenia różnych aut zanim trafi się na to, które nam najbardziej odpowiada. Michał, posiadacz prezentowanego BMW,  jest tego najlepszym przykładem.

Zaczynałem swoją przygodę od Hondy Civic VI generacji, gdzie robiłem swój pierwszy SWAP z 1.4 na 1.6 z V-tec. Wpadły pierwsze modyfikacje jak koła ala Advan i fotele ala Bride. Potem pojawił się Nissan S13, w którym padł mi silnik CA18DEAD. To sprawiło, że zraziłem się trochę do Japończyków. Następne było moje pierwsze BMW, model E90 z 3-litrową benzynową rzędówką jednostką napędową. Niestety lub stety dla aktualnego projektu po wyjeździe pierwszy raz na event Raceism stwierdziłem – Coupe to jest to co najbardziej do mnie przemawia. Dlatego kolejnym autem było BMW E46 330CI w wersji właśnie coupe. W przypadku tego auta poszedłem na całość – air ride, kąty, rollbar, fotele Recato oraz customowy wydech.” – mówi nam Michał

Aktualnie Michał jest w posiadaniu BMW E82, czyli mało popularna w kraju seria 1 w coupe. Pod maską znajduje się jednostka napędowa 2.0 diesel biturbo o oznaczeniu 123D legitymujący się mocą 204 KM i 400 Nm.

Auto kupiłem w październiku czyli po niecałych 3 miesiącach szukania i to pod nosem bo we Wrocławiu od Pana który miał je od kilku lat a przesiadł się na nowego Merca A45.” – powiedział nam Właściciel

Nadwozie

  • tylne lampy led LCI
  • lotka tylnej klapy carbon Mperformance
  • obudowy lusterek carbon Mperformance
  • tylni dyfuzor carbon Mperformance
  • czarne nerki Shadowline
  • w planie jest kupić przednią dokładkę do kompletu i polerka na wiosne

W środku zaszło kilka zmian, pojawiła się nowa grubsza kierownica obszyta na nowo oraz wszystkie decory wymienione na Mperformance.

Pod maską również zaszło kilka zmian. Silnik po wizycie w VAG Tune ma teraz moc 240 KM i 460 Nm. Wpadł większy IC wraz z downpipe oraz pompa ciśnieniowa z BMW 335D z listwą paliwową. Jest szansa po wszystkich zmianach osiągnąć moc 340 KM.

  • IC Wagner
  • Cherge pipe FTP
  • DP RM Motors
  • wydech przelot 2.5”
  • mocniejsza pompa HPFP od BMW 335D 2015r
  • cusomowa listwa paliwowa
  • strojenie na bezpieczne 295km-560nm

Zawieszenie typu air ride można sterować aplikacją w telefonie oraz pilotem z amerykańskiej firmy Air Lift system 3H.

  • amortyzatory AirRex + cember plates Swagier Customs
  • sterowanie Air Lift 3H
  • 2 x kompresor Viaair
  • butla 20 L
Koła to jedyna pozostałość po E46 czyli niemiecki felgi 3 częściowe Schmidt na rantach radinox. Został zmieniony rozstaw śrub z 5×100 na 5×120. Rotor został pomalowany na czarną satynę.
  • felgi: Tracer Tech1
  • rozmiar 18”
  • szerokość przód 8.5J oraz 10.5J tył

Układ hamulcowy jest już kupiony z BMW Mperformance, ale czeka jeszcze na montaż. Zaciski od BMW M235i – 4 tłoczkowe z przodu oraz 2 tłoczkowe z tyłu z nowymi tarczami i klockami firmy Zimmermann.

Przyznacie, że auto prezentuje się niezwykle dobrze. Wszystko jest przemyślane i spójnie wykonane. Zwiększona moc, świetnie wyglądający body kit oraz konkretne prezentujące się felgi.

Tekst: Redakcja
Fot. Filip Flisek