MINI One R56 1.6 D 90KM reprezentuje nową generację silników wysokoprężnych współpracujących z francuską grupą PSA – motor 1.6 HDi (odmiana DV6TED4) oferuje 90 KM i 215 Nm, co zapewnia bardzo dobrą elastyczność, szczególnie przy niskiej masie auta (do setki ok. 10,9 s). Trasa średnio 4,0–4,8 l/100 km, miasto 5,4–6,1 l. Największe atuty tej wersji to niskie spalanie, szeroka dostępność zamienników i bardzo dobra podatność na naprawy (tani łańcuch rozrządu, łatwy dostęp do osprzętu turbo/wtrysków). Wnętrze R56 1.6 D: szerokie możliwości personalizacji, nowoczesny kokpit, komfortowe fotele, szeroki zakres kolorów i tapicerek. Największe wady: silnik znany jest z osadzania nagaru (czyszczenie kanałów ssących zalecane co 70–90 tys. km), niskiej trwałości filtra DPF przy miejskiej eksploatacji, częste awarie turbosprężarek (przy przebiegach powyżej 120–160 tys. km wymagają regeneracji) i wycieki spod pokrywy zaworowej, czasem wycieki z pompy wody. Typowe są także usterki zaworu EGR, sporadycznie awarie czujników DPF i elektroniki komfortowej (centralny zamek, soft MMI). Model wymaga regularnej wymiany oleju, inspekcji napędu po 100–120 tys. km i nie toleruje dłuższej jazdy miejskiej bez regeneracji filtra. To dobry wybór miejskiego stylu premium dla oszczędnych – wymaga tylko sumienności w interwałach serwisowych i dbałości o DPF.