BMW SERIA 1 E87 120I 150KM – OPINIE, WADY, AWARIE I ZALETY

BMW Serii 1 E87 120i 150KM to benzynowa alternatywa dla poszukiwaczy lekkości, finezji i klasycznego stylu w kompaktowym nadwoziu RWD. Stała pod maską jednostka 2.0 R4 N46B20 o mocy 150 KM i 200 Nm (0–100 km/h w 8,7 s), znana jest z wysokiej kultury pracy, liniowego oddawania mocy i przyjemności jazdy na wysokich obrotach. Model odznacza się wyważonym prowadzeniem (napęd na tył, precyzyjne zawieszenie wielowahaczowe), sportowym brzmieniem przy dynamicznej jeździe i bardzo dobrym komfortem w wersjach z lepszym zawieszeniem M. Plusem 120i jest prostota obsługi mechaniki – silnik N46 jest stosunkowo odporny na „katowanie”, dobrze znosi LPG (głowica wymaga okresowej kontroli/luzy zaworowe przy gazie) i nie pęka przy przebiegach do 300 tys. km. Spalanie to: trasa 5,7–6,5 l/100 km, miasto 7,8–9,1 l. Wady? Regularnie spotykane: szybkie zużycie cewek i świec (wymiana kompletów co 60–80 tys. km), wycieki spod pokrywy zaworowej i przewodów olejowych przy większych przebiegach, sporadyczne awarie systemu Vanos (wariator faz rozrządu – objaw: hałas na zimno, nierówna praca). Przypadłością są też luzy zaworowe (szczególnie przy LPG), a starsze silniki N46 wrażliwe bywają na awarie czujnika wałka rozrządu i przepustnicy. Łańcuch rozrządu wymaga kontroli po 150–180 tys. km, objaw: grzechotanie na zimno – ew. regulacja napinacza. Zawieszenie komfortowe, choć po 120–150 tys. km trzeba liczyć się z regeneracją tulei/wahaczy, zwłaszcza przy dynamicznej jeździe. Elektronika E87 przewidywalna, najczęstsze poprawki dotyczą softu komfortu, klimatyzacji czy czujnika ABS/parkowania. Model idealny dla rodzin, osób ceniących benzynową kulturę pracy, dobry do jazdy na benzynie i na LPG (przy odpowiedniej instalacji i serwisie).