BMW SERIA 3 E90 FL 318I 143KM – OPINIE, WADY, AWARIE I ZALETY

BMW Seria 3 E90 FL 318i 143KM to flagowa wersja kompaktowego sedana po modernizacji, skierowana do osób poszukujących taniej eksploatacji, nowoczesnego wyglądu i klasycznego charakteru BMW z napędem na tył. Sercem auta jest czterocylindrowy silnik N43B20 o mocy 143 KM i 190 Nm, co zapewnia przyspieszenie 0-100 km/h w 9,1 s oraz relatywnie niskie zużycie paliwa: trasa 6,1–6,9 l/100 km, miasto 7,5–9,0 l/100 km. Największe zalety to prosta, wytrzymała mechanika (przy regularnej wymianie oleju, świec co 60 tys. km i dbałości o stan cewek auto pokonuje ponad 250–300 tys. km bez kosztownych awarii), dostępność tanich zamienników oraz szeroka usługa ASO i niezależnych warsztatów. Wnętrze po liftingu oferuje lepsze wykończenia (miękkie plastiki, nowa architektura deski, bogatsze multimedia), regulowaną kolumnę kierownicy, ergonomiczne fotele i szeroki zakres systemów bezpieczeństwa. Do plusów należy też bardzo dobre prowadzenie – klasyczny układ RWD, wielowahaczowe zawieszenie z tyłu i precyzyjna kierownica. Wady typowe dla 318i FL to rozciągający się łańcuch rozrządu (wymagane inspekcje po ok. 120–160 tys. km – objawy: grzechotanie na zimnym, trudniejszy rozruch), wrażliwość na niskiej jakości paliwo (zapychanie wtryskiwaczy, awarie czujników NOx), sporadyczne wycieki spod pokrywy zaworowej i przewodów, okazjonalne awarie cewek i świec. Model nie toleruje LPG (direct injection). Zawieszenie wymaga serwisowania co 120–150 tys. km (amortyzatory, tuleje). Elektronika dopracowana, jednak sporadyczne naprawy dotyczą centralnego zamka, liczników czy modułów komfortu. 318i 143KM FL to styl, prestiż i codzienna praktyczność klasy premium bez obaw o nadmierne koszty utrzymania pod warunkiem regularnej profilaktyki typowych elementów N43.