BMW SERIA 4 F32 420D 184KM – OPINIE, WADY, AWARIE I ZALETY

BMW Seria 4 F32 420d 184KM to bestsellerowe coupe w ofercie, będące kompromisem pomiędzy sportową charakterystyką a oszczędnością floty. Silnik N47D20 generuje 184 KM i 380 Nm, sprint 0–100 km/h to zaledwie 7,5 s (automat/8HP), a spalanie w trasie nie przekracza 4,5–5,4 l/100 km, miasto 6,1–7,3 l. Model doceniany jest za doskonałą elastyczność w pełnym zakresie obrotów, trwałość przy regularnej obsłudze serwisowej i świetny komfort podróżowania. Wnętrze F32 przyciąga nowoczesnymi multimediami (nawigacja, szeroki wyświetlacz, Bluetooth, pełna integracja smartfonów), dbałością o ergonomię foteli i bardzo dobra jakością wykończenia. Osoby wybierające 420d cenią sobie szerokie możliwości personalizacji i bogate pakiety bezpieczeństwa. Kluczowe zalety: wytrzymałość napędu, przewidywalność kosztów (olej co 10 tys. km, rozrząd inspekcja co 120–150 tys. km), tania regeneracja turbo i dostępność zamienników, świetna obsługa długie trasy/codzienność. Wady: rozciąganie łańcucha rozrządu (typowe dla N47, kontrola dźwięków i profilaktyka konieczna), szybkie zapychanie DPF przy jeździe miejskiej, po ok. 150–180 tys. km wycieki spod pokrywy/intercoolera, incydentalne awarie EGR/AdBlue, sporadyczne usterki świec żarowych. Automat 8HP – wymiana oleju co 60 tys. km. Zawieszenie wymaga obsługi amortyzatorów/gum przy dynamicznej jeździe lub dużym przebiegu. Elektronika przewidywalna – sporadyczne aktualizacje softu, błędy komfortu lub multimediów przy intensywnym użytkowaniu. 420d F32 to kompromis sportu i ekonomii, opcja dla flot, młodych i bardziej wymagających indywidualistów stawiających na styl premium bez kosztów „M-ki”.