BMW SERIA 4 F32 420I 184KM – OPINIE, WADY, AWARIE I ZALETY

BMW Seria 4 F32 420i 184KM proponuje benzynowy kompromis pomiędzy lekkością jazdy a sportowym stylem coupe premium. Sercem tej wersji jest czterocylindrowy turbo N20B20 (lub B48 w wersjach po FL), zapewniający 184 KM i 270 Nm, sprint 0–100 km/h w 7,3 s (automat 8HP) i realne spalanie 6,3–7,4 l/100 km w trasie, 7,9–9,6 l/100 km w mieście. Auto doceniane za doskonałą zwrotność i komfort prowadzenia – adaptacyjne zawieszenie, idealny balans masy i dopracowany układ kierowniczy. Wnętrze F32 charakteryzuje się dużą liczbą możliwych konfiguracji tapicerek, panoramicznym dachem, nowoczesnymi multimediami OS7, wygodnymi fotelami kubełkowymi i szerokim ambientem. Model jest polecany jako komfortowy, dynamiczny daily dla użytkowników, którzy chcą cieszyć się każdym kilometrem również dzięki prostocie serwisu (olej co 10 tys. km, świece/cewki co 60 tys., turbo odporne na przebiegi do 160–200 tys. km). Najwięcej minusów obejmuje: ryzyko nagaru przy eksploatacji miejskiej, sporadyczne wycieki spod pokrywy zaworowej po 100–150 tys. km, awarie cewek/świec oraz możliwe bugi oprogramowania multimediów/komfortu. GPF (po 2016 r.) wymaga regularnych tras, jazda miejska prowadzi do zapchania – kosztowna naprawa. Skrzynia automat wymaga wymiany oleju profilaktycznie, manual trwały. Zawieszenie wymaga serwisu przy dynamicznej eksploatacji: amortyzatory, tuleje. Elektronika jest przewidywalna, choć po latach wymaga aktualizacji softu, czujników komfortu lub multimediów. Model nie toleruje LPG, dobrze znosi tuning do ok. 210 KM bez degradowania bloku. 420i F32 to świetny wybór dla ceniących styl, świeżość i przewidywalność kosztów.