BMW Seria 4 F32 428i 245KM to benzynowa propozycja dla fanów mocniejszych wrażeń i dynamicznej eksploatacji coupe klasy premium. Sercem auta jest silnik N20B20 – czterocylindrowy turbo, 245 KM i 350 Nm, sprint 0–100 km/h w 5,9 s (automat 8HP), spalanie: trasa 6,3–7,2 l/100 km, miasto 8,3–10,2 l/100 km. Model przyciąga doskonałą elastycznością, podatnością na tuning do 270–280 KM bez ryzyka trwałości bloku, oraz świetnym układem jezdnym (multi-link tył, adaptacyjne zawieszenie, xDrive w opcji). Wnętrze: kubełkowe fotele hi-end, ambient klasy premium, panoramiczny dach, nowoczesny kokpit OS7, sportowe dodatki, wysokiej jakości tapicerki, systemy bezpieczeństwa i prowadzenia (adaptive lane, kamera 360, adaptive cruise). Do najważniejszych zalet należy także szeroka baza zamienników i przewidywalność kosztów naprawy (olej max co 10 tys. km, świece/cewki co 60 tys., turbo wytrzymałe do ok. 170–200 tys. km). Typowe minusy: ryzyko nagaru na zaworach przy intensywnej jeździe miejskiej (profilaktyczne czyszczenie co 120–150 tys. km), wycieki spod pokrywy zaworowej/intercoolera, sporadyczne awarie cewek, świec, bugi softu komfortu i multimediów, sporadyczne awarie vanosa lub napinacza łańcucha po większym przebiegu. Filtr GPF po 2016 r. – wymaga jazd trasowych. Zawieszenie adaptacyjne wymaga regularnej obsługi (amory/gumy po intensywnej jeździe), automat – wymiana oleju co 60 tys. km. Model nie toleruje LPG (direct injection, duże turbo), dobrze reaguje na softchip poniżej 280 KM. 428i F32 to coupe dla entuzjastów sportu, komfortu i stylu z przewidywalnymi wydatkami – rewelacyjne daily lub auto weekendowe z duszą.