BMW SERIA 4 F32 435I 306KM – OPINIE, WADY, AWARIE I ZALETY

BMW Seria 4 F32 435i 306KM to benzynowy top w gamie coupe przed liftingiem – pod maską legendarny silnik R6 N55B30 o mocy 306 KM i 400 Nm, co pozwala na sprint do 100 km/h w 5,1 s (automat 8HP). Auto uchodzi za wzorzec kultury pracy i dynamiki połączonej z codzienną funkcjonalnością. Jego atuty to fenomenalne brzmienie, liniowa reakcja na gaz, perfekcyjne wyważenie podwozia oraz adaptacyjne zawieszenie i opcjonalny napęd xDrive, które pozwalają wykorzystać potencjał na każdej drodze. Wnętrze: sportowe kubełkowe fotele, szeroka personalizacja ambient, panoramiczny dach, najwyższej jakości multimedia (OS7), zaawansowane systemy bezpieczeństwa, pełen pakiet M Performance i szeroki wybór tapicerek oraz elementów wykończenia klasy premium. Model doceniany przez entuzjastów za podatność na tuning (bezpieczne podnoszenie mocy do ok. 350–370 KM na seryjnym bloku), wytrzymałość mechaniki (olej co 8–10 tys. km, komplet świec/cewek co 60 tys.), wygodę jazdy i przewidywalność kosztów dzięki szerokiej bazie zamienników. Wady: typowe dla N55 wycieki spod pokrywy zaworowej po 120–160 tys. km, sporadyczne awarie cewek, świec zapłonowych, bugi sterowników wastegate turbo, rzadziej awaria zaworu vanos czy napinacza łańcucha (zalecana kontrola przy dużym przebiegu). Zawieszenie adaptacyjne wymaga renowacji przy dynamicznej jeździe lub po ok. 120–150 tys. km. Automat 8HP wymaga regularnej wymiany oleju, manual trwały, sprzęgło po 150–180 tys. km wymaga wymiany. Model nie toleruje LPG. Elektronika stabilna, choć soft wymaga cyklicznych aktualizacji. 435i F32 to coupe dla entuzjastów prowadzenia, komfortu, ponadczasowego designu – codzienna frajda i styl, jeśli dbasz o typowe bolączki jednostek serii N55.