BMW SERIA 7 F01 FL 750I 449KM – OPINIE, WADY, AWARIE I ZALETY

BMW Seria 7 F01 FL 750i 449KM to esencja benzynowego luksusu i osiągów dla najbardziej wymagających użytkowników limuzyn klasy najwyższej. Pod maską flagowa V8 twin-turbo N63B44O1 – 449KM i 650Nm – co pozwala przyspieszyć do 100 km/h w 4,7 s, czyniąc tę wersję jedną z najszybszych limuzyn segmentu bez emblematów M. Spalanie to realnie 10,2–11,8 l/100 km w trasie i 13,8–17,0 l/100 km w mieście, co przy tej mocy i masie, oraz automacie i xDrive, jest wynikiem przewidywalnym. Kluczowym atutem tego modelu jest niebywała kultura pracy bloku N63 – aksamitny dźwięk, natychmiastowa reakcja na gaz, zapas mocy nawet podczas jazdy z kompletem pasażerów i bagażem. Komfort: adaptacyjne zawieszenie (pneumatyka tylna, opcjonalnie integral active steering), kubełkowe skóry, pełna wentylacja i masaż, panoramiczny dach, pełen ambient, Live Cockpit, hi-end audio, systemy bezkluczykowe, nowa generacja iDrive oraz szeroki wybór kolorystyki wnętrza. W przeciwieństwie do wcześniejszych wersji bloki po FL wykazują wyższą odporność na wycieki (ulepszone uszczelki, chłodniczki, poprawione przewody), elektrovalve i separator oleju wymagają jednak inspekcji po 100–120 tys. km, a komplet świec i cewek warto wymieniać co 40 tys. km. Największe wady modelu to wysokie koszty serwisu – skrzynia ZF 8HP wymaga oleju co 60 tys. km, układ chłodzenia (zbiorniki, przewody, pompy) jest kosztowny przy ew. naprawach. Typowe wycieki spod pokrywy/IC mogą pojawić się już po 90–130 tys. km, sporadyczne awarie softu komfortu (klimatronik, parktronic), kosztowne naprawy separatorów/odmy, bugi pompy cieczy chłodzącej oraz elektroniki (Live Cockpit). Model nie toleruje LPG, doskonale przyjmuje chiptuning na poziomie Stage 1 (do 485 KM), ale wymaga prewencyjnej diagnostyki zawieszenia, układu EGR i szczególnie układu smarowania. Wyczynowy komfort zadziwia – przestrzeń kabiny, niezależna regulacja foteli, systemy masażu, świetne hi-fi, digitalne sterowanie i ogromny bagażnik, opcja xDrive. BMW 750i FL to limuzyna, która nie uznaje kompromisów: luksus, styl i sprint z V8 na każdej trasie; polecana na daily car klasy wyższej, reprezentacyjne firmowe auto lub kolekcjonerski flagowiec dla miłośników technologii, wygody i czystej siły, jakiej nie daje nawet wiele współczesnych nowych modeli.

Redakcja portalu Selected.pl
Jesteśmy zespołem pasjonatów motoryzacji, dziennikarzy i specjalistów technicznych, którzy każdego dnia tworzą rzetelne, praktyczne i unikalne treści dla kierowców. Naszym celem jest dostarczanie sprawdzonych porad, analiz usterek i inspiracji tuningowych - od eksploatacji codziennych aut po historie wyjątkowych projektów. Wierzymy, że wiedza techniczna może być przekazywana przystępnie i ciekawie, a motoryzacja to coś więcej niż tylko środki transportu - to styl życia. Sprawdź kanały social media: