BMW serii 1 M Coupé wprowadzone na rynek w 2011 roku to szczególny model w historii marki, ponieważ łączy kompaktowe rozmiary serii 1 z technologią i osiągami rodem z działu M GmbH. Auto bazuje na trzydrzwiowym nadwoziu coupé serii 1 E82, ale prezentuje radykalnie zmieniony charakter dzięki zastosowaniu mocniejszych silników, szerszego rozstawu kół, poszerzonych nadkoli i agresywnych zderzaków, które nadają mu jeszcze bardziej sportowego wyglądu. Stylistycznie samochód wyróżniał się krótkim rozstawem osi, muskularną sylwetką i czterema końcówkami wydechu. We wnętrzu znajdziemy sportowe akcenty typowe dla BMW M – kubełkowe fotele, skórzaną tapicerkę z kontrastowym przeszyciem, oznaczenia M Power, sportową kierownicę obszytą grubą skórą oraz zegary z czerwonymi podziałkami. Najważniejszy jednak jest napęd – tutaj wykorzystano sześciocylindrowy silnik rzędowy 3.0 TwinTurbo o mocy 340 KM i momencie obrotowym 450 Nm z możliwością chwilowego podbicia do 500 Nm w trybie overboost. Samochód o masie około 1570 kg rozpędza się od 0 do 100 km/h w jedynie 4,9 sekundy, a jego prędkość maksymalna to elektronicznie ograniczone 250 km/h. Skrzynia biegów to manualna 6-stopniowa przekładnia, która podkreśla sportowy charakter jazdy i daje poczucie pełnej kontroli kierowcy. Napęd na tylne koła, mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu, sztywne zawieszenie i precyzyjny układ kierowniczy czynią z tego modelu prawdziwą maszynę dla purystów. Średnie spalanie wynosi około 9,6 l/100 km, a bak paliwa ma pojemność 53 litrów. Wymiary auta to 4380 mm długości, 1765 mm szerokości, 1420 mm wysokości, rozstaw osi 2660 mm, bagażnik miał pojemność 370 litrów, co czyniło go wystarczającym jak na sportowego kompakta. Model serii 1 M Coupé był produkowany w ograniczonej liczbie egzemplarzy – około 6300 sztuk, co czyni go dziś pożądanym samochodem kolekcjonerskim. W opinii kierowców doceniano jego natychmiastową reakcję na gaz, świetne trzymanie się drogi i charakter klasycznego BMW M w kompaktowym wydaniu. W momencie debiutu samochód kosztował w Polsce około 220 tys. zł, co czyniło go atrakcyjną alternatywą wobec większego BMW M3. Dziś jest to model kultowy, często określany mianem jednego z najlepiej prowadzących się kompaktów w historii marki.