BMW serii 6 Cabrio, które miało premierę w Polsce w 2012 roku, to jedna z najbardziej efektownych propozycji bawarskiego producenta w segmencie luksusowych kabrioletów klasy GT. Samochód bazował na nowej odsłonie serii 6 F12 i został zaprojektowany jako połączenie sportowej stylistyki coupe z komfortem podróżowania pod otwartym niebem. Nadwozie mierzyło 4894 mm długości, 1894 mm szerokości, 1365 mm wysokości, a rozstaw osi wynosił 2855 mm, co zapewniało przestronność szczególnie dla przednich pasażerów. Masa własna zależnie od wersji silnikowej wynosiła między 1850 a 1985 kg. Pojemność bagażnika to 350 litrów przy zamkniętym dachu i około 300 litrów po jego złożeniu. W ofercie znalazły się zarówno silniki benzynowe, jak i wysokoprężne. Podstawowy wariant 640i wyposażono w 3.0 R6 TwinPower Turbo o mocy 320 KM i momencie 450 Nm, który umożliwia przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 5,7 sekundy oraz osiągnięcie prędkości maksymalnej 250 km/h. Spalanie średnie kształtowało się na poziomie 7,9-8,5 l/100 km. Diesel 640d 3.0 R6 bi-turbo dysponował mocą 313 KM i 630 Nm momentu, co pozwalało na sprint w 5,6 sekundy przy niskim zużyciu paliwa rzędu 5,7-6,2 l/100 km, a zbiornik paliwa o pojemności 70 litrów umożliwiał zasięg nawet powyżej 1000 km. Największe emocje wzbudzał jednak wariant 650i z silnikiem V8 4.4 TwinPower Turbo generującym 407 KM i 600 Nm lub w późniejszej aktualizacji aż 450 KM, zapewniającym sprint od 0 do 100 km/h w 4,9 sekundy. Wszystkie wersje były wyposażone w 8-biegowy automat Steptronic, a opcjonalnie w napęd na cztery koła xDrive. Wnętrze zostało zaprojektowane z myślą o maksymalnym luksusie – znajdziemy w nim skórzaną tapicerkę, najwyższej jakości drewno, system iDrive z ekranem 10,2 cala, nagłośnienie Bang & Olufsen oraz system nawigacji Professional. Dach składa się elektrycznie w około 19 sekund, a jazda z otwartym dachem możliwa była nawet do prędkości 40 km/h. Systemy bezpieczeństwa obejmowały adaptacyjny tempomat, asystenta pasa ruchu, night vision oraz dynamiczne światła LED. BMW serii 6 Cabrio sprawdzało się zarówno jako luksusowe auto codzienne, jak i reprezentacyjny samochód flotowy lub weekendowy, łączący dynamiczne osiągi z elegancką stylistyką. Opinie w Polsce wskazywały na doskonałą kulturę pracy silników i komfort jazdy, a ograniczoną praktyczność tylnych miejsc rekompensowała unikalna prezencja.