BRABUS ROCKET 900 – Mercedes-AMG GT 63 S

BRABUS to tuner najbardziej kojarzony z samochodami Mercedes-Benz od ponad 40 lat. Wszystko co jest dostępne, od Smart’a po potężną Klasę G, jest poddawane modyfikacją w tej firmie. Najnowszym modelem do tuningu jest Mercedes-AMG GT 63 S 4MATIC +, a zmiany są zarówno znaczące, jak i imponujące – poznajcie tego potworka, jego robocza nazwa to BRABUS ROCKET 900.

Za chwilę przejdę do wizualizacji, zmiany pod maską jednak warto najpierw opisać co nieco, bo są oszałamiające. Silnik BRABUS ROCKET 900 oparty jest na czterolitrowym 8-cylindrowym silniku, który można znaleźć w standardowym GT 63 S. Inżynierowie BRABUS zgodzili się, że aby osiągnąć moc 900 KM, jak sugeruje nazwa, powinni raczej zwiększyć pojemność skokową, samo ECU lub zwiększanie ciśnienia doładowania nie wystarczy. Firma z siedzibą w Bottrop jest obecnie jedynym tunerem, który angażuje się w tego rodzaju modyfikacje mechaniczne pojazdów Mercedes-Benz, co wiąże się z dużymi pracami badawczo-rozwojowymi i sporymi kosztami – za to efekty są osziałamiające.

Pojemność silnika została zwiększona do 4,5 litra i obejmuje specjalny precyzyjnie wyważony wał korbowy o skoku zwiększonym do 100 milimetrów, większe kute tłoki. Ponadto zamontowano dwie specjalne wysokowydajne turbosprężarki marki BRABUS, które mają większą jednostkę sprężarki niż komponenty fabryczne. Te turbosprężarki zwiększają maksymalne ciśnienie doładowania do 1,4 bara. Aby zrekompensować dodatkowe ciepło wytwarzane przez ten gigantyczny wzrost mocy, po obu stronach grilla chłodnicy znajduje się zintegrowany układ dolotowy powietrza ramowego z włókna węglowego. Jest nowy układ wydechowy ze stali nierdzewnej i aby poradzić sobie z gigantycznym wzrostem mocy, ECU został ponownie skalibrowany.

Skutki tych znaczących zmian? ROCKET 900 V8 wytwarza 900 KM (888 KM), który jest dostępny przy 6200 obr./min. Maksymalny moment obrotowy 1250 Nm, przy 2900 obr/min, chociaż jest on ograniczony elektronicznie do 1050 Nm w celu ochrony układu napędowego. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h jest realizowane w zaledwie 2,8 sekundy, a  do 200 km/h w niespełna 9,7 sekundy. Maksymalna prędkość jest ograniczona do 330 km/h ze względu na wagę samochodu. To jeden z najszybszych i najpotężniejszych czteromiejscowych coupe na świecie.

Kosztujący 435 800 euro (cena eksportowa bez ustawowego podatku VAT) ROCKET 900 jest daleki od okazyjnej ceny, ale powstanie tylko dziesięć egzemplarzy, z których każdy będzie wykonywany na zamówienie klienta. Jedno jest pewne, niewiele będzie mijać BRABUS ROCKET 900 na autostradzie!

fot. BRABUS
tekst: redakcja