CHEVROLET CAMAROV 3.6V6 24V 323KM LFX – OPINIE, WADY, AWARIE I ZALETY

Chevrolet Camaro V 3.6 V6 24V 323KM LFX to modernizowana wersja lubianego coupe z segmentu pony-cars. Nowa jednostka LFX, choć bazuje na konstrukcji LLT, otrzymała udoskonaloną głowicę, kolektor z kompozytu i lżejszy blok, zapewniając wyższy moment oraz 323KM. Sprint do 100 km/h trwa nieco poniżej 6 s, auto prowadzi się pewnie i przewidywalnie nawet w dynamicznym stylu. Wnętrze oferuje podgrzewane fotele, system multimediów, dobre wyciszenie i szeroką możliwość konfiguracji. Zaletą jednostki LFX jest wyższa niezawodność niż LLT – rzadziej rozciąga się rozrząd, mniej problemów ze smarowaniem i chłodzeniem. Auto dobrze reaguje na tuning elektroniczny, choć skok mocy bez zmian mechanicznych jest ograniczony. Do typowych usterek należą: sporadyczne awarie cewek, drobne błędy czujników faz czy zużycie rolek osprzętu. Elektronika wnętrza nadal nie jest najmocniejszą stroną Camaro – przypadkowe błędy poduszek, utrata połączeń Bluetooth. Zawieszenie pracuje kompromisowo między sportem a komfortem, a automatyczna skrzynia (lub manual) uchodzi za trwałe. Model polecany fanom amerykańskiego stylu, którzy docenią dynamikę i charakter bez dramatycznie wysokich kosztów eksploatacji, pod warunkiem regularnych inspekcji i dobrej jakości paliwa.