CHEVROLET CAMAROV FL 3.6V6 24V DI 323KM LFX – OPINIE, WADY, AWARIE I ZALETY

Chevrolet Camaro V FL 3.6 V6 24V DI 323KM z silnikiem LFX to modernizacja popularnej wersji coupe i cabrio, w której postawiono na poprawę niezawodności, osiągów i wyższej kultury pracy względem wcześniejszego LLT. Silnik LFX oparto na całkowicie przeprojektowanym bloku, zmieniono głowicę (zintegrowany kolektor wydechowy), układ paliwowy i dolotowy. Efekt? Moc 323KM i moment 385Nm pozwalają na przyspieszenie 0-100 km/h w ok. 5,7 s (automat), z manualem jeszcze szybciej. Wersja po lifcie zaskakuje większą sztywnością nadwozia i sprawnym, szybkim układem kierowniczym – Camaro prowadzi się pewnie, pozwala na dynamiczną jazdę i nie straszy podsterownością, nawet podczas agresywnych zmian pasa. Zaletą auta, mimo sportowej charakterystyki, jest stosunkowo dobry kompromis między komfortem a natychmiastową reakcją na kierownicę, a niezbyt duża masa własna V6 wobec V8 zapewnia korzystny rozkład masy. Wnętrze wykonano poprawnie, plastiki wytrzymują próbę czasu, a fotele są trzymające i wygodne. Wyposażenie bogate: automatyczna skrzynia, multimedia, nagłośnienie BOSE, klimatyzacja, duży bagażnik w sedanie i cabrio. Typowe wady to rozciągający się po 120–150 tys. km łańcuch rozrządu, awarie cewek zapłonowych, drobne nieszczelności układu chłodzenia oraz sporadyczne błędy elektroniki deski rozdzielczej. Przy przebiegach powyżej 200 tys. km pojawiają się wycieki z miski olejowej, drobne awarie alternatora i uszczelek pokrywy głowicy. Spalanie relatywnie niskie jak na rozmiary auta – średnio 10–12 l/100 km przy jeździe w trasie, w mieście realnie 13–15 l. Skrzynia automatyczna jest wytrzymała, choć wymaga regularnych wymian oleju. Typowe bolączki dotyczą także układu hamulcowego (szybkie zużycie przy dynamicznej jeździe), a zawieszenie choć sportowe, może wymagać inwestycji po 100 tys. km (tuleje, amortyzatory). LFX jest niezwykle podatny na tuning – bezpiecznie można uzyskać 340–350KM, a po modernizacji wydechu i dolotu auto brzmi rasowo. Camaro 3.6 V6 LFX to świetny kompromis dla tych, którym nie zależy na dynamice V8, a chcą sportu, stylu i względnego komfortu codziennie.

Redakcja portalu Selected.pl
Jesteśmy zespołem pasjonatów motoryzacji, dziennikarzy i specjalistów technicznych, którzy każdego dnia tworzą rzetelne, praktyczne i unikalne treści dla kierowców. Naszym celem jest dostarczanie sprawdzonych porad, analiz usterek i inspiracji tuningowych - od eksploatacji codziennych aut po historie wyjątkowych projektów. Wierzymy, że wiedza techniczna może być przekazywana przystępnie i ciekawie, a motoryzacja to coś więcej niż tylko środki transportu - to styl życia. Sprawdź kanały social media: