Chevrolet Captiva I 2.4 i 16V 136KM to benzynowa alternatywa dla osób, które preferują prostotę, bezproblemową eksploatację i tanie naprawy na rynku wtórnym. Silnik 2.4 Ecotec (A24XE, 16V) znany jest m.in. z Opla, 136 KM, 220 Nm, oparty na rozrządzie łańcuchowym, z klasycznym pośrednim wtryskiem paliwa. Sprint do 100 km/h: 11,6 s, spalanie: miasto 9,6–12,5 l, trasa ok. 7,3–9,2 l/100 km – na gazie LPG spalanie wyższe o 15–20%. Atutem tej wersji jest prosta obsługa mechaniki, tania regeneracja alternatorów, cewek, wtryskiwaczy, szeroka baza zamienników, bardzo odporność na LPG (rekomendowana sekwencyjna instalacja, wymiana filtrów co 10 tys. km). Komfort: obszerna kabina, rozbudowane wyposażenie, klimatyzacja manualna/automatyczna, elektryczne szyby, system audio, łatwa zamiana foteli. Model polecany na flotę/rodzinę, do jazdy codziennej i w trasy wakacyjne. Wady: wysokie spalanie w mieście (ok. 11–13,7 l/100 km), wycieki spod pokrywy zaworowej i chłodnicy po 100–140 tys. km, typowe awarie alternatorów, zużycie tulei i łozysk tylnej osi na dziurawych drogach, problemy z układem wydechowym (szczególnie na LPG), okazjonalne bugi elektroniki i sterowania centralnym zamkiem. Silnik źle toleruje zaniedbania serwisowe (olej max co 10 tys. km), dobrze znosi tuning softowy do 150–155 KM. Samochód bardzo trwały, wygodny, nie przekombinowany – idealny wybór na rodzinne długodystansowe daily bez pułapek kosztowych.