Chevrolet Orlando 2.0 VCDi 163KM z silnikiem GM Z20D1 to stylowy kompaktowy minivan, który w zamierzeniu producenta miał połączyć praktyczność rodzinnego vana z wyglądem crossovera. Jednostka 2.0 diesel (163KM, 360Nm) znana jest głównie z Opla i innych modeli GM, ciesząc się renomą oszczędności i dobrej dynamiki. Przyspieszenie do setki w ok. 10,5 s i realne spalanie w cyklu mieszanym ok. 7 l/100 km czynią z Orlando praktyczny, ekonomiczny wybór zarówno do miasta, jak i na dłuższe trasy. Sześciobiegowa manualna skrzynia, napęd na przednie koła i duża elastyczność silnika sprzyjają komfortowej, rodzinnej eksploatacji. Na plus zaliczyć trzeba także przestronne wnętrze, możliwość przewozu siedmiu osób oraz pojemny bagażnik (856 l w wersji 5-miejscowej). Największe zalety modelu to: niska awaryjność głównych podzespołów (przy regularnej obsłudze serwisowej), dobrze wyciszona kabina, bogate wyposażenie w wyższych wersjach oraz solidne zabezpieczenie antykorozyjne. Wady dotyczą przede wszystkim układu napędowego i osprzętu diesla – użytkownicy zgłaszają awarie filtra DPF, sporadyczne wycieki oleju spod pokrywy zaworów, zużycie dwumasy, a przy zaniedbaniach obsługi także uszkodzenia turbiny. Typowe są także usterki systemów komfortu (elektryka szyb, centralny zamek), sporadyczne problemy z czujnikami ciśnienia i przepływomierzami. Minusem Orlando jest twarde zawieszenie, dające się we znaki na wyboistych drogach oraz przeciętna trwałość elementów tylnego zawieszenia (wahacze, tuleje, stabilizatory). Wnętrze oceniane jest jako funkcjonalne, choć wykończenie plastikowe mogłoby być lepsze. Model wymaga interwału serwisowego co ok. 12 tys. km dla bezproblemowej eksploatacji diesla, a przy wyższych przebiegach należy liczyć się z wymianą sprzęgła i obsługą DPF. Orlando polecany jest rodzinom i osobom szukającym kompromisu między kosztami użytkowania, ilością miejsca a wygodą jazdy.
Strona główna Dane techniczne CHEVROLET ORLANDO 20VCDI 163KM GM Z20D1 – OPINIE, WADY, AWARIE I ZALETY