Chrysler 200 pierwszej generacji z silnikiem 3.6 V6 24V VVT (ERB, 287KM) to jeden z ciekawszych amerykańskich sedanów segmentu D, łączący klasykę napędu z nowoczesną linią po modernizacji Sebringa. Sercem auta jest znany z koncernu FCA silnik Pentastar – jednostka ceniona za dynamikę i niezły stosunek mocy do spalania. Motor pozwala osiągnąć do 287KM i 353Nm, dzięki czemu przyspieszenie do 100 km/h zamyka się w ok. 7 s, a komfort jazdy stoi na wysokim poziomie – nawet przy wyższych prędkościach. Realne zużycie paliwa w mieście to ok. 14 l/100 km, trasa 9–10 l, przy czym jednostka chętnie akceptuje instalację LPG za sprawą trwałych gniazd zaworowych. Zaletami auta są obszerna kabina, bardzo wygodne fotele oraz bogate wyposażenie (klimatronik, skórzana tapicerka, multimedialny wyświetlacz, bogaty pakiet bezpieczeństwa). Wersja V6 jest lepiej wyciszona, zawieszenie nastawione na komfort, a automatyczna skrzynia biegów działa płynnie przy spokojnej jeździe, lecz przez powolniejszą reakcję na kickdown i sporadyczną awaryjność (typowo zużycie sterownika i elektromagnesów po 120-150 tys. km). Wśród wad dominują: problemy z łańcuchem rozrządu (rozciąganie po 180-220 tys. km), zużycie alternatorów oraz nieszczelności układu chłodzenia. Typowe są także przypadłości Pentastara: awarie cewek, podwyższone spalanie oleju przy dużych przebiegach i sporadyczne błędy osprzętu elektronicznego (czujniki wałków, przepływomierze). Model nie cieszył się wysoką popularnością w Europie, co ogranicza dostępność niektórych części blacharskich i elementów komfortu. Chrysler 200 I V6 to auto dla świadomych miłośników Ameryki, oferujące klasyczny styl, wygodę i spory zapas mocy, pod warunkiem regularnego serwisu i uwagi do stanu łańcucha rozrządu.