CITROEN BERLINGO III 1.2 12V PURETECH 110KM EB2 ADT – OPINIE, WADY, AWARIE I ZALETY

Citroen Berlingo III 1.2 PureTech 110KM (EB2 ADT) otwiera zupełnie nową epokę dla francuskiego kombivana – po raz pierwszy w tej klasie szeroko dostępny jest silnik trzycylindrowy, turbodoładowany. PureTech 1.2 110KM odznacza się bardzo dobrą dynamiką, którą czuć przede wszystkim w środku obrotów (moment 205 Nm już od 1750 obr./min), a przyspieszenie do 100 km/h trwa 11,8 s. Spalanie zależy od stylu jazdy: w mieście 7,4–8,5 l/100 km, przy spokojnej trasie ok. 6,0 l. Największe zalety to kapitalna elastyczność przy niskim obciążeniu, cicha i miękka praca silnika, świetne wygłuszenie wnętrza oraz najwyższa jakość wykończenia w historii modelu. Kabina nasycona jest schowkami, nowoczesnymi multimediami, wyposażeniem z wyższych klas (kamery, head-up, pakiety bezpieczeństwa). Typowe wady: wrażliwość silnika PureTech na niską jakość oleju i nieserwisowanie rozrządu paskiem w kąpieli olejowej (wymiana max co 60 tys. km), sporadyczne awarie czujników rozrządu, zaworu turbo, przypadki spalania oleju na wysokich przebiegach. Zdarzają się pojedyncze błędy sterowania dachem panoramicznym i elektroniki komfortu. Zawieszenie wyważone na komfort, dobrze sprawdza się także w trasie. Berlingo PureTech 110KM polecane jest jako rodzinny wół roboczy z nowoczesnym sercem dla osób ceniących technologię, oszczędność i komfort.

Redakcja portalu Selected.pl
Jesteśmy zespołem pasjonatów motoryzacji, dziennikarzy i specjalistów technicznych, którzy każdego dnia tworzą rzetelne, praktyczne i unikalne treści dla kierowców. Naszym celem jest dostarczanie sprawdzonych porad, analiz usterek i inspiracji tuningowych - od eksploatacji codziennych aut po historie wyjątkowych projektów. Wierzymy, że wiedza techniczna może być przekazywana przystępnie i ciekawie, a motoryzacja to coś więcej niż tylko środki transportu - to styl życia. Sprawdź kanały social media: