Citroen C2 1.1 i 61KM to miejski hatchback, który zaskarbił sobie sympatię użytkowników prostotą konstrukcji, niskimi kosztami obsługi i bardzo przyjazną eksploatacją. Sercem tej wersji jest jednostka TU1JP – 1.1 l, 8V, 61 KM, 94 Nm, 5-biegowy manual. Auto znakomicie sprawdza się w mieście: przyspieszenie do 100 km/h ok. 14,3 s, spalanie mieście 6,3–7,6 l/100 km, trasa 5,0–5,8 l. Model znany jest z niskiej awaryjności mechanicznej (rozrząd pasek wymiana co 70–75 tys. km), bardzo taniej obsługi świec, cewek, alternatora czy układu zawieszenia – większość części pochodzi z masowo produkowanych modeli PSA. Kabina: prosta, dobrze wyciszona, wygodne przednie fotele, spora ilość schowków, relatywnie duży bagażnik (166–870 l po złożeniu siedzeń), przejrzysta deska rozdzielcza, niezła widoczność oraz łatwy dostęp do mechaniki. C2 1.1 dobrze znosi jazdy miejskie, idealnie nadaje się pod LPG IV gen. (kontrola luzów zaworowych co 35–50 tys. km, regularne filtry gazowe). Do typowych plusów zalicza się bardzo tani serwis (tanie części zamienne), wytrzymałe sprzęgło oraz prostą elektronikę. Wady: wycieki spod pokrywy zaworowej po 90–120 tys. km, dość głośną kabinę przy wyższych obrotach, szybkie zużycie amortyzatorów i tulei tylnej osi, bugi cent.zamka i elektryki szyb, sporadyczne awarie alternatora, podatność na stuki zawieszenia na gorszych drogach, wreszcie – wyraźnie odczuwalny brak mocy przy pełnym załadunku. Model nie akceptuje mocnego tuningu, ale lekki soft do 70 KM jest możliwy. Idealny jako pierwszy samochód, do miasta, na flotę lub jako taksówka dla seniora – przewidywalny, tani, praktyczny.