Citroen C2 1.4 HDi 70KM DV4TD to najbardziej ekonomiczna propozycja w gamie, będąca synonimem taniego i praktycznego transportu miejskiego i podmiejskiego. Silnik 1.4 HDi (DV4TD) – 70 KM, 150 Nm – pozwala na sprint do 100 km/h w ok. 13,6 s i osiągnięcie rekordowo niskiego spalania: miasto 4,4–5,4 l/100 km, trasa 3,7–4,7 l. Model cieszy się opinią niezawodnego diesla do miasta: rozrząd pasek (wymiana co 140 tys. km), typowo dla PSA bardzo tania obsługa wtryskiwaczy, sprzęgła, amortyzatorów, alternatora i turbo (części współdzielone z Peugeot 206/307). C2 1.4 HDi świetnie sprawdza się jako samochód flotowy lub auto dla oszczędnych – bardzo niskie koszty serwisowe, prosty dostęp do mechaniki, szeroka baza zamienników. Kabina: wygodne siedzenia, prosta deska rozdzielcza, liczne schowki, całkiem spory bagażnik jak na segment A/B (166–860 l), relatywnie dobra ergonomia. Model dobrze znosi tuning softowy do ok. 80 KM, nie toleruje LPG (common rail). Wady: typowe wycieki z pokrywy zaworowej/intercoolera po 100–150 tys. km, szybkie zużycie tylnej belki i amortyzatorów, awarie zaworu EGR, sporadyczne bugi elektroniki szyb/centralnego zamka, pojawiające się stuki w zawieszeniu oraz szybka degradacja sprzęgła przy ostrej jeździe miejskiej. Atutami są niskie koszty obsługi, odporność silnika na gorszą jakość paliwa i bardzo dobre osiągi przy minimalnym zużyciu ON – idealny wóz na długie lata dla oszczędnych użytkowników miasta i flot.