Wariant opisowy pod kodem “130KM EB2 DTS 1” to technicznie bliźniaczy egzemplarz podstawowego 130 KM PureTecha, rozbudowany o aspekt praktyki użytkowej i przydatności w dłuższym okresie eksploatacji. Mocne strony pozostają identyczne: silnik EB2 DTS, sprawdzona jednostka z doładowaniem, bardzo tania obsługa rozrządu na pasku (wymiana co 80–100 tys. km), szeroka dostępność tanich zamienników podzespołowych (tłoki, zawory, świece). Ten wariant polecany jest do segmentu flotowego – sprawdzi się jako rodzinny miejski daily, samochód służbowy, a także pojazd do intensywniejszych przebiegów (>25 tys. km rocznie). Największe atuty to przewidywalność kosztów (olej co 12–15 tys. km, świece co 40 tys. km), dobra adaptacja do jazdy miejskiej i trasowej, nowoczesne systemy bezpieczeństwa, wygodna pozycja za kierownicą oraz rewelacyjnie zorganizowana przestrzeń bagażowa (możliwość powiększania pojemności, liczne schowki). Typowe wady: szybkie zużycie sprzęgła przy ostrej eksploatacji, wycieki pokrywy zaworowej po 90–120 tys. km, osadzanie się nagarów na zaworach ssących przy krótkich dystansach, bugi elektroniki (sterowanie szyb, multimedia, hamulec automatyczny), szybka degradacja amortyzatorów, konieczność kontroli softu silnika po każdej większej aktualizacji. Silnik nierekomendowany pod intensywne tuningowanie, dobrze reaguje na soft +10–15 KM. Model w wersji “1” sprawdzi się jako długodystansowy partner zarówno dla rodziny, jak i wymagających użytkowników oczekujących przewidywalnej eksploatacji, łatwego serwisowania oraz bezpieczeństwa nawet podczas intensywnego miejskiego użytkowania.