Citroen C4 Cactus I FL 1.2 12V PureTech 110KM EB2 ADT – benzynowa, trzycylindrowa jednostka turbo, szeroko stosowana w gamie PSA, uchodzi za „złoty środek” dla miejskiego crossovera. Silnik zapewnia 110 KM oraz 205 Nm, co pozwala na przyspieszenie do 100 km/h w ok. 9,9 s i sprawną jazdę w mieście oraz na trasach. Największym atutem jest oszczędność – średnie spalanie to 6,0–7,0 l/100 km w ruchu mieszanym, przy spokojnej trasie ok. 5,5 l. Model po liftingu oferuje poprawioną jakość materiałów, lepsze wyciszenie i bardziej rozbudowane multimedia, a także zalety znane z wersji diesla: komfortowe zawieszenie, duża liczba schowków i funkcjonalność wnętrza. Słabsze strony: typowe dla silnika PureTech są drobne awarie cewek zapłonowych, sporadyczne wycieki z pokrywy zaworowej, konieczność przestrzegania interwału wymiany paska rozrządu w kąpieli olejowej (zalecane 60 tys. km – zaniedbanie prowadzi do kosztownych napraw). Zawieszenie dość miękkie – świetne w mieście, lecz przy dynamicznej jeździe po dłuższych przebiegach wymaga kontroli silentblocków i amortyzatorów. Model znosi instalację LPG, pod warunkiem regularnej obsługi serwisowej. Wady: umiarkowana jakość plastików wnętrza, hałas powyżej 130 km/h oraz pojedyncze kłopoty elektroniczne (błędy multimediów, czujniki parkowania). Cactus PureTech 110KM to propozycja dla młodych rodzin, singli i flot szukających połączenia stylu, praktyczności i taniego użytkowania.