Błąd P3000 jest jednym z najczęściej spotykanych kodów usterek w hybrydowych układach napędowych, szczególnie w samochodach marki Toyota, Lexus czy Honda, choć występuje również w innych hybrydach. Oznacza on ogólne zakłócenie w pracy systemu baterii trakcyjnej (Hybrid Battery Control System Malfunction), ale jego wystąpienie bywa powiązane z szeregiem konkretnych przyczyn. Najczęściej błąd P3000 jest wynikiem nieprawidłowej komunikacji pomiędzy komputerem sterującym hybrydą a sterownikiem baterii (BMS). Do przyczyn należą m.in.: przegrzanie baterii trakcyjnej, spadek napięcia któregoś z ogniw, utrata balansu napięć, awaria układu wentylacji baterii, błąd czujnika temperatury akumulatora, uszkodzenie wiązki elektrycznej do BMS, zanieczyszczone lub przesunięte czujniki temperatury. Często towarzyszą mu inne kody usterek, np. P0A80 (uszkodzenie ogniwa), P3011 (usterka konkretnego bloku ogniw), P0AFA (przeładowanie lub nadmierny przepływ prądu). Po pojawieniu się błędu P3000 komputer hybrydy może wymusić ograniczenie mocy, przejście w tryb awaryjny, a w niektórych przypadkach – całkowite wyłączenie napędu hybrydowego, uruchomienie wentylatorów na maksymalnej prędkości i powiadomienie o konieczności serwisu. Diagnoza wymaga podpięcia komputera diagnostycznego, odczytu błędów „z zamrożonych ramek” oraz analizy napięć i temperatur poszczególnych bloków akumulatora. Często rozwiązaniem jest wymiana uszkodzonych ogniw, naprawa wentylatora, wymiana sensora lub profesjonalne balansowanie baterii. Zaniedbanie tego błędu grozi pogłębieniem problemów z akumulatorem, a nawet jego całkowitą awarią.