Głośne buczenie podczas skręcania kierownicą to sygnał, że w układzie wspomagania kierownicy dzieje się coś niepokojącego. W autach z hydraulicznym wspomaganiem najczęściej winna jest pompa wspomagania – jej zużycie, zapowietrzenie lub niedostateczny poziom płynu powoduje, że pompa pracuje „na sucho” i wydaje charakterystyczny, głośny dźwięk. Buczenie może też być efektem zużycia paska napędowego pompy lub jego niewłaściwego napięcia – jeśli pasek się ślizga, pompa nie pracuje z pełną wydajnością i pojawiają się hałasy. W układach elektrycznych buczenie może pochodzić od silnika wspomagania, który jest przeciążony, uszkodzony lub ma problemy z zasilaniem. Często buczenie pojawia się podczas maksymalnego skrętu kierownicy, gdy pompa lub silnik pracuje pod największym obciążeniem. Inną przyczyną mogą być zanieczyszczenia w płynie wspomagania, które powodują hałas w przewodach i maglownicy. Warto też sprawdzić stan łożysk przekładni kierowniczej – ich zużycie prowadzi do buczenia i drgań podczas skręcania. Ignorowanie buczenia prowadzi do szybkiego zużycia pompy, awarii maglownicy i utraty wspomagania. W przypadku pojawienia się takich objawów należy jak najszybciej sprawdzić poziom i jakość płynu, napięcie paska oraz stan elementów układu wspomagania, a w razie potrzeby wymienić zużyte części.