Klekotanie lub metaliczne stuki dochodzące z okolic skrzyni biegów podczas ruszania to jeden z najczęstszych objawów zużycia koła dwumasowego. Koło dwumasowe, które odpowiada za tłumienie drgań skrętnych i płynne przekazywanie napędu, z czasem traci swoje właściwości – sprężyny tłumiące się wypracowują, pojawiają się luzy między masami, a tłumik drgań nie absorbuje już skutecznie wibracji. W efekcie, przy gwałtownej zmianie obciążenia (ruszanie, hamowanie silnikiem, zmiana biegów) dochodzi do charakterystycznego klekotania, stuków lub grzechotania. Podobne objawy mogą dawać także uszkodzone elementy sprzęgła hydraulicznego, takie jak wysprzęglik czy pompa sprzęgła, a także zużyte łożysko oporowe. Rzadziej, źródłem dźwięków jest sama skrzynia biegów – np. uszkodzone łożyska lub zębatki. W każdym przypadku pojawienie się takich dźwięków wymaga szybkiej diagnostyki, ponieważ dalsza jazda z uszkodzoną dwumasą grozi nie tylko utratą komfortu, ale też poważnymi uszkodzeniami sprzęgła, skrzyni biegów i innych elementów napędu.