Komunikat „brak kluczyka” pojawiający się na desce rozdzielczej podczas próby uruchomienia samochodu to jeden z najczęstszych problemów w pojazdach wyposażonych w systemy zdalnego dostępu i bezkluczykowy start. Oznacza on, że komputer pokładowy nie wykrywa obecności autoryzowanego klucza w kabinie pojazdu, co uniemożliwia rozruch silnika. Przyczyny tego komunikatu mogą być różne: najczęściej jest to rozładowana bateria w kluczyku, uszkodzenie transpondera, zakłócenia sygnału radiowego (np. przez urządzenia elektroniczne, metalowe przedmioty lub obecność innych kluczy w pobliżu), a także awaria anteny odbiorczej w pojeździe. Czasem problem wynika z pozostawienia kluczyka poza kabiną (np. w bagażniku lub zbyt daleko od przycisku start/stop). W rzadkich przypadkach przyczyną są błędy oprogramowania lub uszkodzenie modułu komfortu. Rozwiązaniem jest najpierw wymiana baterii w kluczyku, sprawdzenie, czy nie jest on uszkodzony mechanicznie lub zalany, a następnie próba uruchomienia auta zapasowym kluczem. Jeśli problem nie ustępuje, należy skorzystać z procedury awaryjnego uruchomienia (przyłożenie kluczyka do wyznaczonego miejsca w aucie) lub udać się do serwisu, gdzie przeprowadzona zostanie diagnostyka komputerowa i ewentualna synchronizacja klucza z systemem. Szybka reakcja na komunikat „brak kluczyka” zapobiega unieruchomieniu pojazdu i kosztownym naprawom.