Kontrolka akumulatora na desce rozdzielczej informuje o problemach z ładowaniem lub zasilaniem elektrycznym pojazdu. Jeśli po wymianie alternatora wciąż świeci się kontrolka akumulatora, oznacza to, że usterka nie została usunięta lub pojawił się nowy problem w układzie ładowania. Najczęstszą przyczyną jest nieprawidłowy montaż alternatora – luźne lub źle podłączone przewody, uszkodzony regulator napięcia, niewłaściwie założony pasek napędowy albo zbyt niskie napięcie ładowania. Kontrolka może się świecić także wtedy, gdy alternator jest sprawny, ale akumulator jest zużyty, uszkodzony lub nie przyjmuje ładunku. W niektórych przypadkach winny może być wadliwy czujnik, przepalony bezpiecznik lub uszkodzona instalacja elektryczna. Bywa też, że nowy alternator jest wadliwy fabrycznie lub niekompatybilny z układem pojazdu. Jeśli po wymianie alternatora kontrolka nie gaśnie, należy jak najszybciej przeprowadzić diagnostykę: sprawdzić napięcie ładowania na biegunach akumulatora, stan przewodów, pasków i połączeń, a także zweryfikować sprawność samego akumulatora. Ignorowanie tej kontrolki może doprowadzić do rozładowania akumulatora, unieruchomienia pojazdu i poważnych uszkodzeń elektroniki.