Kontrolka „Check Hybrid System” pojawiająca się na desce rozdzielczej to sygnał wykrycia nieprawidłowości przez komputer zarządzający napędem hybrydowym. Może sygnalizować zarówno proste błędy komunikacyjne, drobne usterki czujników, jak i poważne awarie baterii trakcyjnej, falownika czy zespołu transmisji napędu. Do najczęstszych przyczyn należą: zbyt niski lub wysoki poziom napięcia HV, przeciążenie prądowe falownika, awaria wentylatora chłodzącego baterię, zbyt mocne przegrzanie ogniw czy uszkodzenie czujnika zaniku napięcia. Pojawienie się komunikatu wymaga od razu podłączenia pojazdu do komputera diagnostycznego (OBD-II) i sprawdzenia kodów błędów – najczęściej będą to DTC z zakresu P0A80 (awaria baterii trakcyjnej), P3000 (problem z zarządzaniem energią), P0AA6 (zwarcie izolacji HV) lub P0A94/P0A1A (inwerter). W trybie awaryjnym pojazd często ogranicza moc, może nie pozwolić na ruszenie lub po wyłączeniu i ponownym uruchomieniu wymaga natychmiastowego kontaktu z serwisem. Zignorowanie tej kontrolki prowadzi wprost do ryzyka poważniejszych awarii i utraty zaufania do hybrydowego systemu bezpieczeństwa.