Zapach siarki, wyczuwalny w komorze silnika po ładowaniu akumulatora, to sygnał ostrzegawczy świadczący o nieprawidłowościach w pracy baterii. Charakterystyczny, ostry zapach przypominający zgniłe jaja jest efektem wydzielania się gazów – głównie siarkowodoru – podczas nadmiernego ładowania akumulatora. Zjawisko to najczęściej występuje, gdy do ładowania użyto zbyt wysokiego napięcia lub prądu, ładowarka nie posiadała automatycznego odcięcia lub regulator napięcia w alternatorze jest uszkodzony. Przeładowanie prowadzi do intensywnego rozkładu elektrolitu, wrzenia kwasu siarkowego i wydzielania gazów, które mogą być niebezpieczne dla zdrowia i powodować korozję elementów silnika. Długotrwałe gotowanie się akumulatora prowadzi do utraty pojemności, zasiarczenia płyt, wycieku elektrolitu, a nawet deformacji obudowy. W skrajnych przypadkach może dojść do rozszczelnienia lub wybuchu baterii. Jeśli po ładowaniu akumulatora wyczuwalny jest zapach siarki, należy natychmiast przerwać ładowanie, sprawdzić napięcie ładowania i stan akumulatora oraz skontrolować regulator napięcia. Regularna kontrola parametrów ładowania i stosowanie ładowarek z automatycznym odcięciem to podstawa bezpiecznej eksploatacji akumulatora.