Co oznacza zużycie jednej strony klocków szybciej niż drugiej

Nierównomierne zużycie klocków hamulcowych, gdy jedna strona zużywa się szybciej niż druga, może wskazywać na kilka problemów w układzie hamulcowym. Najczęstszą przyczyną jest zablokowany lub zapieczony prowadnik zacisku, który nie pozwala na równomierny ruch klocka. W takiej sytuacji jeden klocek przylega do tarczy z większą siłą niż drugi, co prowadzi do jego szybszego ścierania. Innym powodem może być niewłaściwie działający tłoczek w zacisku, który wypycha klocki z różną siłą. Takie objawy mogą również wynikać z różnic w jakości klocków, ich twardości lub niewłaściwego montażu. Brak konserwacji i smarowania elementów ruchomych prowadzi do ich korozji i zacinania się. W efekcie nie tylko zużycie klocków jest nierówne, ale również skuteczność hamowania spada. Podczas wymiany klocków należy zawsze sprawdzać stan prowadnic, tłoczków i całego zacisku, aby uniknąć ponownego wystąpienia tego problemu. Ignorowanie takiego objawu może prowadzić do przegrzewania jednej strony układu i poważniejszych uszkodzeń tarczy hamulcowej.

Redakcja portalu Selected.pl
Jesteśmy zespołem pasjonatów motoryzacji, dziennikarzy i specjalistów technicznych, którzy każdego dnia tworzą rzetelne, praktyczne i unikalne treści dla kierowców. Naszym celem jest dostarczanie sprawdzonych porad, analiz usterek i inspiracji tuningowych - od eksploatacji codziennych aut po historie wyjątkowych projektów. Wierzymy, że wiedza techniczna może być przekazywana przystępnie i ciekawie, a motoryzacja to coś więcej niż tylko środki transportu - to styl życia. Sprawdź kanały social media: