Brak reakcji samochodu hybrydowego na przycisk „Start” może mieć wiele przyczyn – od drobnych błędów użycia, po poważne awarie sieci wysokiego napięcia lub sterowników. Najczęstsza i prozaiczna z nich to rozładowanie lub awaria akumulatora 12V, który odpowiada za zasilenie sterownika i aktywację układów gotowości HV – nawet sprawna bateria trakcyjna HV nie uruchomi auta, jeśli „mały” akumulator nie został naładowany lub ma uszkodzone klemy. Kolejny częsty powód, to problemy z immobilizerem/kluczykiem – uszkodzona lub rozładowana bateria w pilocie, albo zakłócenia sygnału (telefon, pole elektromagnetyczne) blokują autoryzację i uniemożliwiają uruchomienie napędu. Systemy hybrydowe mają bardzo rozbudowane protokoły bezpieczeństwa: nawet minimalny błąd komunikacji między ECU, BMS, inwerterem a sterownikami napędu powoduje, że po naciśnięciu „Start” nie zapala się kontrolka „Ready”, nie słychać przekaźnika wysokiego napięcia, a auto nie rusza. Niekiedy winne bywają awarie przycisku (zużycie, zabrudzenie, uszkodzenia płytki elektronicznej) lub błędna pozycja lewarka skrzyni (auto nie pozwoli się uruchomić w trybie D lub R zamiast P lub N). Rzadziej powodem bywa rozłączenie układu HV po naprawie, niewłaściwe zapięcie blokady serwisowej baterii czy błędy w pamięci błędów ECU po niewłaściwej diagnostyce. Remedium jest zazwyczaj diagnostyka komputerowa, pomiar napięcia 12V, sprawdzenie poprawności autoryzacji kluczyka oraz kasowanie ewentualnych błędów.