Skoki napięcia ładowania podczas jazdy, widoczne na woltomierzu jako przejścia między 12V a 14V, mogą być sygnałem kilku różnych problemów w układzie ładowania. Najczęściej przyczyną są luźne lub skorodowane połączenia masowe między akumulatorem, karoserią a silnikiem – warto je dokładnie oczyścić i dokręcić. Kolejnym powodem może być zużyty lub uszkodzony regulator napięcia w alternatorze, który nie utrzymuje stałego napięcia ładowania. Skoki mogą być też efektem złego stanu szczotek alternatora, uszkodzonych przewodów lub nieprawidłowej pracy samego alternatora. W niektórych nowoczesnych autach zmiany napięcia są celowe – system zarządza ładowaniem w zależności od obciążenia, stylu jazdy czy działania systemu start-stop. Jeśli jednak skoki są gwałtowne, pojawiają się objawy spadku mocy, przygasania świateł czy trudności z rozruchem, należy niezwłocznie zdiagnozować układ ładowania, sprawdzić alternator i regulator oraz stan przewodów i połączeń masowych.