Zalanie samochodu to sytuacja skrajnie niekorzystna dla wszystkich układów elektronicznych – najbardziej narażony na uszkodzenia jest system poduszek powietrznych wraz z napinaczami pasów, okablowaniem oraz komputerem SRS. Pojawienie się błędu airbag po zalaniu to objaw świadczący o zwarciach, korozji w złączach, uszkodzonych czujnikach lub zainicjowanym wyzwoleniu elementów pirotechnicznych. Pierwszym krokiem powinna być szybka diagnostyka komputerowa – należy sprawdzić, które konkretnie elementy systemu zgłosiły błąd (czujniki zderzenia, napinacze, poduszki, komputer SRS). Następnie należy odłączyć akumulator i niezwłocznie podjąć próbę osuszenia wszystkich wiązek i złączy – najlepiej demontując fotele, fragmenty tapicerki i podsufitki, aby dotrzeć do instalacji SRS. Zarówno wilgoć, jak i korozja są groźne – mogą skutkować trwałą utratą komunikacji, fałszywym wyzwoleniem poduszki lub uniemożliwić aktywację systemu podczas wypadku. W serwisie należy wykonać dokładne czyszczenie i konserwację wtyczek (np. specjalistyczne preparaty do styków), a także sprawdzić wszystkie elementy systemu pod kątem zwarć i rezystancji. Jeśli doszło do zalania sterownika SRS, bardzo prawdopodobna jest konieczność wymiany tego komponentu – nawet po naprawieniu instalacji komputer może mieć zapisane trwałe błędy (CRASH DATA), które tylko specjalistyczny serwis jest w stanie zresetować. Bardzo ważne – nie wolno lekceważyć żadnego błędu airbag po zalaniu! Nawet chwilowo działający system może w dowolnym momencie zadziałać nieprawidłowo bądź nie zabezpieczyć pasażera. Zalecane jest zlecenie serwisu doświadczonym warsztatom specjalizującym się w naprawach powypadkowych i elektronice samochodowej.